نماد آخرین خبر

پیکسل 9 ظاهراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید Google AI عرضه می‌شود

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
پیکسل 9 ظاهراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید Google AI عرضه می‌شود

دیجیاتو/ گزارشی تازه نشان می‌دهد که گوگل ظاهراً مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی را تحت عنوان Google AI در پیکسل 9 عرضه خواهد کرد.

گوشی‌های پیکسل گوگل همیشه به قابلیت‌های هوش مصنوعی خود شهرت داشته‌اند. حالا یک گزارش جدید از عرضه مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید تحت عنوان Google AI خبر داده است که احتمالاً در سری پیکسل 9 در دسترس قرار خواهد گرفت.

به‌گزارش وب‌سایت Android Authority، گوگل درحال برنامه‌ریزی برای عرضه قابلیت‌هایی تحت برند Google AI است که شامل یک ویژگی مشابه Recall مایکروسافت نیز می‌شود. البته این قابلیت‌ها دربرگیرنده‌ای چند ویژگی مثل جمینای و Circle to Search هم خواهد بود که جدید نیستند.

سه قابلیت هوش مصنوعی جدید پیکسل 9
بااین‌حال، سه ویژگی در این مجموعه پیش‌تر دیده نشده بودند. ویژگی اول Add Me نام دارد که ظاهراً می‌خواهد مطمئن شود همه افراد در تصاویر خانوادگی حضور دارند. اگرچه اطلاعات بیشتری درباره این ویژگی در دسترس نیست، اما می‌توان حدس زد که این قابلیت نسخه پیشرفته Best Take باشد و فریم‌های مختلف با افراد گوناگون را در یکدیگر ترکیب کند.

قابلیت جدید بعدی Studio است و احتمالاً قابلیت‌های مختلفی را در زمینه تولید و ویرایش تصاویر ارائه خواهد کرد. این قابلیت احتمالاً پاسخی به Image Playground اپل خواهد بود و با توان مدل‌های تصویری گوگل ازجمله Imagen 2 کار خواهد کرد.

ویژگی سوم Pixel Screenshots نام دارد که بسیار شبیه به Recall مایکروسافت به‌نظر می‌رسد. اما برخلاف قابلیت بحث‌برانگیز مایکروسافت، این ویژگی به‌طور خودکار از همه کارهای شما اسکرین‌شات نمی‌گیرد، و فقط از میان اسکرین‌شات‌هایی که خود شما تهیه کرده‌اید، جستجو می‌کند. قابلیت مذکور به اسکرین‌شات‌ها داده‌هایی مثل اسم اپلیکیشن را اضافه می‌کند تا برای جستجو آماده شوند. در نهایت، پردازش‌های هوش مصنوعی برای درک محتوای اسکرین‌شات‌ها و پاسخ به کاربر، توسط یک مدل هوش مصنوعی آفلاین و روی خود دستگاه صورت می‌گیرد.

گوگل پیش‌تر اعلام کرده بود که در تاریخ 23 مردادماه رسماً رویدادی برگزار می‌کند تا از سری پیکسل 9 پرده بردارد. امروز نیز ویدیویی به سطح اینترنت درز پیدا کرد که نسخه صورتی‌رنگ پیکسل 9 را نشان می‌داد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره