نماد آخرین خبر

ایسوس به‌زودی لپ‌تاپ ExpertBook P5 را با پردازنده قدرتمند اینتل معرفی می‌کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
ایسوس به‌زودی لپ‌تاپ ExpertBook P5 را با پردازنده قدرتمند اینتل معرفی می‌کند

دیجیاتو/ ایسوس به‌تازگی جزئیاتی را درباره محصول آتی خود منتشر کرده است که خبر از به‌کارگیری پردازنده سری لونارلیک در آن می‌دهد. لپ‌تاپ ExpertBook P5 برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده‌است و قابلیت‌های متعدد را در کنار امنیت بالا فراهم می‌سازد.

مشخصات و ویژگی‌های لپ‌تاپ ExpertBook P5
پردازنده‌های لونارلیک اینتل که اخیراً در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی شدند، به واحد پردازش عصبی مستقل مجهز هستند که آنها را به گزینه مناسبی برای ارائه قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی تبدیل می‌کند. پردازنده‌های این سری حداقل از ۴۸ ترافلاپس توان پردازشی بهره می‌برند که از مشخصات لازم برای پشتیبانی از استاندارد کوپایلوت پلاس مایکروسافت برخوردار است. برخی از مدل‌های این خانواده حتی می‌توانند تا ۱۲۰ ترافلاپس قدرت را نیز ارائه دهند.

لپ‌تاپ ExpertBook P5 ایسوس به‌زودی معرفی می‌شود؛ اما این شرکت پیش از رونمایی از محصول آتی خود، برخی مشخصات آن را منتشر کرده است. ایسوس وعده داده که شاهد استفاده از پردازنده سری لونارلیک در این دستگاه خواهیم بود؛ اما مشخص نیست که کدام مدل دقیقاً در نظر گرفته شده‌است. همچنین در بیانیه ایسوس عنوان شده‌است که نسل جدید پردازنده‌های سری اینتل Core Ultra را شاهد خواهیم بود که بیش از ۴۵ ترافلاپس قدرت پردازش هوش مصنوعی خواهند داشت.


ایسوس طراحی مینیمال و ساده را در لپ‌تاپ ExpertBook P5 بکار گرفته است که طیف هدف اصلی آن، کاربران حرفه‌ای به‌شمار می‌رود. جنس بدنه دستگاه از آلومینیوم با کیفیت بالا ذکر شده که از استاندارد نظامی هم بهره می‌برد. نمایشگر دستگاه از پنل ۱۴۴ هرتزی با رزولوشن 2.5K استفاده می‌کند و حاشیه‌های بسیار باریکی دارد. وزن آن هم تنها ۱.۳ کیلوگرم خواهد بود.

اگرچه هنوز نمی‌دانیم چه پردازنده‌ای در لپ‌تاپ جدید ExpertBook P5 استفاده می‌شود؛ اما حداکثر حافظه رم ارائه شده برای آن ۳۲ گیگابایت خواهد بود. همچنین ۳ ترابایت حافظه SSD هم قابل سفارش است و یک درگاه دیگر هم برای قرارگیری حافظه دوم روی مادربرد طراحی شده‌است. وب‌کم دستگاه مجهز به قابلیت تشخیص چهره با استفاده از مادون قرمز است و درپوش فیزیکی در کنار قفل Kensington Nano را هم دارد. وای‌فای نسخه ۷ و تراشه TPM 2.0 هم از دیگر امکانات دستگاه محسوب می‌شوند.

 
لپ‌تاپ Kensington Nano در اواخر تابستان یا ابتدای پاییز وارد بازار خواهد شد و می‌تواند به‌عنوان رقیب جدی برای محصولات مبتنی‌بر پردازنده‌های کوالکام از جمله تراشه اسنپدراگون الیت X و سری رایزن AI 300 شرکت AMD مطرح شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره