نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

شرکت Cellebrite قفل بسیاری از گوشی‌های اندرویدی را می‌شکند؛ اما اکثر آیفون‌ها مقاومت می‌کنند

منبع
زوميت
بروزرسانی
شرکت Cellebrite قفل بسیاری از گوشی‌های اندرویدی را می‌شکند؛ اما اکثر آیفون‌ها مقاومت می‌کنند

زومیت/ سندی محرمانه نشان می‌دهد که ابزارهای پیشرفته‌ی شرکت Cellebrite نمی‌توانند قفل اکثر آیفون‌ها را بشکنند.
 
سندی که به دست وب‌سایت ۴۰۴ مدیا رسیده است نشان می‌دهد شرکت پرحاشیه‌ی Cellebrite نمی‌تواند قفل آیفون‌هایی را که به iOS 17.4 و نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل iOS مجهز هستند، بکشند. Cellebrite همان شرکتی است که در سال ۲۰۱۶ به اف‌بی‌آی برای بازکردن قفل آیفون کمک کرده بود.

سند فاش‌شده، جزئیاتی نادر درباره‌ی توانایی‌های Cellebrite و بهبودهای امنیتی اعمال‌شده در جدیدترین دستگاه‌های اپل ارائه می‌دهد. در سند منتسب‌به شرکت Cellebrite، تمامی آیفون‌هایی که توانایی اجرای iOS 17.4 و نسخه‌های جدیدتر را دارند، در وضعیت «درحال تحقیق» به سر می‌برند. این یعنی Cellebrite با ابزارهای فعلی‌اش نمی‌تواند چنین آیفون‌هایی را با موفقیت باز کند.

بر اساس آمار رسمی اپل، ۷۷ درصد از تمامی مدل‌های آیفون و ۸۷ درصد از آیفون‌های رونمایی‌شده در چهار سال اخیر به نسخه‌ای از سیستم‌عامل iOS 17 مجهز هستند. بدین ترتیب، بسیاری از آیفون‌ها را نمی‌توان با نرم‌افزارهای شرکت Cellebrite باز کرد.

مطابق سند فاش‌شده، Cellebrite اخیرا به ابزارهایی برای شکستن قفل آیفون XR و آیفون ۱۱ مجهزبه iOS 17.1 تا iOS 17.3.1 دست پیدا کرده است؛ با این‌حال قفل آیفون ۱۲ و گوشی‌های جدیدتری که به همین نسخه‌ها از iOS مجهز هستند، فعلا باز نمی‌شوند و وضعیت آن‌ها در حالت «به‌زودی» قرار گرفته است. این یعنی Cellebrite به‌طور مداوم به تلاش برای سازگاری با جدیدترین بهبودهای امنیتی اپل ادامه می‌دهد.

سند نشان می‌دهد که Cellebrite می‌تواند قفل اکثر دستگاه‌های اندرویدی را بشکند، اما نه همه‌ی آن‌ها. برای نمونه، ابزارهای Cellebrite توانایی بازکردن پیکسل ۶، پیکسل ۷ و پیکسل ۸ خاموش‌شده را ندارند و نمی‌توانند به اطلاعات کاربر دسترسی پیدا کنند.

سند محرمانه‌ی Cellebrite در حالی فاش می‌شود که این شرکت می‌گوید توانایی پیداکردن رمز عبور «تقریبا تمامی دستگاه‌های موبایلی امروزی ازجمله جدیدترین نسخه‌های iOS و اندروید» را دارد.

سیستم UFED شرکت Cellebrite به‌صورت گسترده توسط آژانس‌های مجری قانون در سراسر دنیا استفاده می‌شود. Cellebrite نخستین‌بار در سال ۲۰۱۶ توجه‌ها را جلب کرد؛ زمانی که گزارش‌های تأییدنشده گفتند این شرکت به اف‌بی‌آی برای بازکردن قفل یک دستگاه آیفون 5s کمک کرده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر