نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

سامسونگ ظاهرا گوشی‌های گلکسی را برای ارتباط ماهواره‌ای آماده می‌کند

منبع
زوميت
بروزرسانی
سامسونگ ظاهرا گوشی‌های گلکسی را برای ارتباط ماهواره‌ای آماده می‌کند

زومیت/ طبق اطلاعات جدید، سامسونگ درحال نهایی‌سازی ارتباط ماهواره‌ای با عملکردی فراتر از تماس اضطراری است.
 
قابلیت برقراری ارتباط با ماهواره کم‌کم درحال ورود گسترده به دنیای گوشی‌های هوشمند است. سری‌های جدید گوشی اپل هم‌اکنون این قابلیت را برای استفاده در مواقع اضطراری دارند. طی چند ماه گذشته، تلاش‌های گوگل در اندروید ۱۵ را در آماده‌سازی این قابلیت شاهد بوده‌ایم.

وبسایت Android Authority، اطلاعاتی از کدرشته‌های مرتبط با قابلیت پشتیبانی از برقراری ارتباط ماهواره‌ای را در برنامه‌های سامسونگ کشف کرده است که اطلاعات بیشتری در اختیار می‌گذارد.

درحالی‌که منتظر هستیم تا ببینیم برنامه‌های گوگل و شرکت‌های مخابراتی چگونه باهم ادغام می‌شوند، اقدامات سامسونگ جهت آماده‌سازی دستگاه‌هایش برای برقراری ارتباط با ماهواره جالب توجه است.

رویکرد این شرکت کره‌ای در ایجاد ارتباط ماهواره‌ای برای گوشی سامسونگ، ترکیبی از پشتیبانی و آگاهی‌رسانی است. درحالی‌که به‌نظر می‌رسد این شرکت درحال گنجاندن مستقیم پشتیبانی ماهواره‌ای در برخی از برنامه‌های خود است، برنامه‌های دیگر مانند Messages کاربران را به سمت راه‌حل‌های گوگل در این زمینه هدایت می‌کنند.

هنوز معلوم نیست اقدام سامسونگ به‌خواست خود این شرکت انجام می‌شود یا به‌دلیل نحوه‌ی پیاده‌سازی پیام‌رسانی ماهواره‌ای در اندروید ۱۵، مجبور به انجام آن شده است.

سامسونگ مدت‌هاست که نسبت‌به ارتباط ماهواره‌ای برای گوشی‌های گلکسی اشتیاق نشان می‌دهد، اما تحقق این اشتیاق دشوارتر از حد تصور بوده است. انتظار برای پشتیبانی از ماهواره در گلکسی اس ۲۳ برآورده نشد. حتی زمانی که انتظار حضور این قابلیت در گلکسی اس ۲۴ را داشتیم باز هم اتفاق نیفتاد.

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که سامسونگ هنوز علاقه‌ی بسیار زیادی به آوردن قابلیت ارتباط ماهواره‌ای به گوشی‌های خود دارد؛ اما اینکه این امر چه زمانی و در کدام گوشی محقق شود دقیقاً مشخص نیست. انتظار داریم با نهایی شدن اندروید ۱۵ در هفته‌های آینده، پاسخ این سوالات را بیابیم.

اطلاعات منتشر شده از نحوه‌ی تعامل گوشی با ماهواره نشان می‌دهند که ظاهراً دیگر این قابلیت محدود به ارتباط در مواقع اضطراری نمی‌شود و می‌تواند تا حد زیادی شبیه به یک پیام‌رسان معمولی عمل کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر