نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

گوگل در سال 2025 لینک‌های کوتاه سرویس Goo.gl را از کار می‌اندازد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
گوگل در سال 2025 لینک‌های کوتاه سرویس Goo.gl را از کار می‌اندازد

دیجیاتو/ گوگل پیش‌تر تولید لینک‌های جدید با سرویس Goo.gl را غیرفعال کرده بود و به‌زودی تمام لینک‌هایی که قبلاً تولید شده بودند نیز از کار می‌افتند.

کوتاه‌کردن URL تکنیکی است که برای تبدیل آدرس‌های وب طولانی به لینک‌های کوتاه‌تر و قابل‌مدیریت‌تر طراحی شده. این فرایند می‌تواند گشت‌و‌گذار در اینترنت را برای بازدیدکنندگان وب آسان‌تر کند. گوگل پیش‌تر تولید لینک‌های جدید با سرویس Goo.gl را غیرفعال کرده بود؛ به‌تازگی اعلام شده تمام لینک‌هایی که قبلاً تولید شده بودند، نیز در سال آینده از کار می‌افتند.

به‌ گزارش «تک‌اسپات»، گوگل اعلام کرده لینک‌های ایجادشده از طریق سرویس کوتاه‌کننده URL خود به‌زودی از کار می‌افتند. تولید لینک‌های جدید با این سرویس چند سال پیش متوقف شد اما پیوندهای قدیمی آن همچنان کار می‌کردند. منتها پس از 25 آگوست 2025 (25 شهریور 1404)، با کلیک روی نشانی‌های اینترنتی Goo.gl، با پاسخ خطای HTTP 404 مواجه می‌شوید.

گوگل با استناد به ظهور سرویس‌های محبوب کوتاه‌کننده URL که بسیاری از آن‌ها نیز قوی هستند، این تصمیم را گرفته است.

گوگل لینک‌های کوتاه goo.gl را از دسترس خارج می‌کند
هر کاربری که همچنان از پیوندهای موجود Goo.gl استفاده می‌کند، تحت‌تأثیر این تغییر قرار می‌گیرد. گوگل یک سال به کاربران فرصت داده تا اقدامات لازم را انجام بدهند. این شرکت می‌گوید از 23 آگوست 2024 (2 شهریور 1403)، با کلیک کاربران روی پیوندهای Goo.gl قبل از هدایت به صفحه مقصد، صفحه هشدار درمورد انقضای این سرویس نشان داده می‌شود.

تا خاموش‌شدن سرورهای این سرویس، درصد پیوندهایی که این هشدار را نشان می‌دهند، به‌مرور افزایش می‌یابد؛ به‌این‌ترتیب، کاربران باید بتوانند قبل از مواجهه با پاسخ خطای 404، پیوندها را ردیابی و اصلاح کنند. این شرکت اعلام کرده صفحات هشدار ممکن است مشکلاتی برای تغییر مسیر پیوند ایجاد کنند، اگرچه می‌توان با افزودن دستی پارامتر جستجو «si=1» به پیوندهای Goo.gl این هشدار را به‌نوعی سرکوب کرد.

بهتر است پیش از غیرفعال‌ شدن لینک‌های کوتاه گوگل، درصورت نیاز آن‌ها را با لینک‌های جدید تعویض کنید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره