نماد آخرین خبر

نسخه وب اپل مپس به‌صورت بتا در دسترس قرار گرفت

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
نسخه وب اپل مپس به‌صورت بتا در دسترس قرار گرفت

دیجیاتو/ نسخه وب اپل‌ مپس (Apple Maps) رسماً به‌صورت بتا راه‌اندازی شد. با وجود این نسخه، اکنون می‌‌توانید از طریق مرورگر دسکتاپ یا موبایل خود به اپل مپس دسترسی داشته باشید و از طریق آن به مسیریابی بپردازید.

نسخه وب اپل مپس تفاوت چندان زیادی با نسخه iOS آن ندارد و می‌توانید بیشتر کارها مانند مشاهده راهنماها، سفارش غذا، کاوش در شهرها و دریافت اطلاعات مربوط به کسب‌کارها را با آن نیز انجام دهید. اپل همچنین قصد دارد طی ماه‌های آینده ویژگی‌های بیشتری مانند Look Around را به آن اضافه کند.

مرورگرهای سازگار با اپل مپس
درحال‌حاضر نسخه مبتنی بر وب Apple Maps فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند و با سافاری و کروم در مک و آیپد و کروم و مایکروسافت اج در رایانه‌های شخصی ویندوزی سازگار است. اپل همچنین می‌خواهد در آینده پشتیبانی از زبان‌ها و مرورگر‌ها و پلتفرم‌های بیشتری را به آن اضافه کند.


از زمان شروع به کار Apple Maps روی آیفون در سال 2012، اپل به‌تدریج ویژگی‌های بیشتری را به سرویس خود اضافه کرده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به بهبود نقشه شهرها، امکان مسیریابی با چند توقف، مسیرهای دوچرخه‌سواری و مسیریابی برای خودروهای برقی اشاره کرد.

گوگل مپس از سال‌ها پیش از طریق مرورگرهای وب در دسترس کاربران بوده است و حالا راه‌اندازی رسمی نسخه وب اپل مپس می‌تواند رقابت جدی‌تری را در زمینه نقشه‌های آنلاین بین غول‌های فناوری آغاز کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره