نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

قابلیت ضبط مکالمه و تبدیل صوت به متن به نسخه بتای iOS 18.1 اضافه شد

منبع
زوميت
بروزرسانی
قابلیت ضبط مکالمه و تبدیل صوت به متن به نسخه بتای iOS 18.1 اضافه شد

زومیت/ نسخه‌ی آزمایشی iOS 18.1 با ویژگی‌های کاربردی ازجمله ضبط و رونوشت خودکار از تماس‌های تلفنی و خلاصه‌ساز مکالمات با هوش مصنوعی منتشر شد.
 
پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان iOS 18.1، قابلیت هوش مصنوعی جدیدی به‌ارمغان آورده است که به کاربر اجازه می‌دهد مکالمات تلفنی خود را به‌طور خودکار ضبط و از آن‌ها رونوشت تهیه کند. در این نسخه‌ی آزمایشی می‌توانید با ضربه‌زدن روی دکمه‌ی جدید Record در بالای سمت‌ چپ صفحه‌ی تماس، مکالمه‌ی خود را به‌صورت صوتی ضبط کنید.

به‌نوشته‌ی مک‌رومرز، پس‌ از فعال‌شدن ضبط تماس تلفنی، پیامی برای همه‌ی شرکت‌کنندگان در تماس پخش می‌شود تا به آن‌ها اطلاع دهد مکالمه‌ی جاری ضبط خواهد شد. سپس، اپلیکیشن Phone تماس را ضبط و به‌طور خودکار رونوشتی از آن را ایجاد می‌کند که در اپلیکیشن Notes دردسترس خواهد بود. علاوه‌براین، کاربران می‌توانند به ضبط کامل صدا و خلاصه‌ای از تماس که با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده است، در اپلیکیشن Notes دسترسی داشته باشند.


Apple

اپل برای اولین‌بار قابلیت ضبط تماس تلفنی را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) در ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) به نمایش گذاشت. این ویژگی به‌خصوص برای خبرنگاران که اغلب مصاحبه‌ها را ازطریق تلفن انجام می‌دهند، مفید به‌نظر می‌رسد و حتی می‌تواند برای مواقعی که از پزشک خود تماس مهمی دریافت می‌کنید و می‌خواهید دقیقاً به‌ خاطر بسپارید که چه گفته است، کاربردی باشد.

از دیگر ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل در بتای توسعه‌دهندگان iOS 18.1 می‌توان به جست‌وجوی متن در عکس‌ها، خلاصه‌ی ایمیل‌ها در اپلیکیشن Mail و طراحی به‌روز دستیار صوتی سیری اشاره کرد. ارتقای اصلی سیری با هوش مصنوعی پیشرفته احتمالاً در سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره