نماد آخرین خبر

مارک زاکربرگ در گفت‌وگو با مدیرعامل انویدیا: لعنت به پلتفرم‌های بسته!

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
مارک زاکربرگ در گفت‌وگو با مدیرعامل انویدیا: لعنت به پلتفرم‌های بسته!

دیجیاتو/ مارک زاکربرگ در گفتگوی تازه خود با مدیرعامل انویدیا با عصبانیت درباره اکوسیستم‌های بسته صحبت کرد.

«مارک زاکربرگ» در دو دهه اخیر مدیریت متا را برعهده داشته و تحولات بسیاری را پشت سر گذاشته است. او در گفتگوی تازه خود با «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا، ضمن اشاره به اهداف خود در این مدت برای ساخت یک اکوسیستم باز، به شرکت‌هایی مانند اپل نیز اشاره کرد که اکوسیستمی بسته دارند. او هنگام صحبت درباره پلتفرم‌های بسته، کمی خشمگین شد و گفت: لعنت به پلتفرم‌های بسته!

مارک زاکربرگ در گفتگو با جنسن هوانگ در کنفرانس SIGGRAPH چند دقیقه درباره اکوسیستم‌های بسته مانند اپل صحبت کرد. البته هیچ‌کدام از صحبت‌های او جدید نیست، زیرا مدیرعامل متا سال‌هاست که با سیاست‌های اپل مشکل دارد. بااین‌حال زاکربرگ که معمولاً در نشست‌های عمومی آرام و کنترل‌شده رفتار می‌کند این‌بار کمی خشمگین شد.

انتقاد مارک زاکربرگ از اکوسیستم‌های بسته مانند اپل

مارک زاکربرگ ضمن اشاره به مایکروسافت و اندروید که دارای اکوسیستم‌هایی نسبتاً باز هستند، گفت که متا نیز سعی دارد چنین اکوسیستمی داشته باشد. او در گفتگوی اخیر خود انتقادش را نسبت به اکوسیستم‌های بسته به صراحت بیان کرد:

«می‌دانم به‌نوعی خودخواهانه است، اما حالا که مدتی از تلاش برای ساختن این شرکت گذشته، یکی از کارهای من در 10 یا 15 سال آینده این است که مطمئن شوم می‌توانیم برای خلق تجربیات اجتماعی، فناوری‌های بنیادی بسازیم، چون چیزهای بسیار زیادی وجود داشته است که من سعی کرده‌ام بسازم و به من گفته‌اند "نه، نمی‌توانی به‌دلیل [بسته‌بودن] ارائه‌دهندهٔ پلتفرم آن را بسازی" و من این‌طور بودم که "نه، لعنت به این [بسته‌بودن]".»
پس از ناسزایی که مارک زاکربرگ در این نشست عمومی به زبان آورد، جنسن هوانگ نیز صحبت‌های او را قطع کرد و به‌شوخی گفت که باید روی آن صدای بوق بگذاریم. مارک زاکربرگ نیز ضمن عذرخواهی گفت که وقتی درباره پلتفرم‌های بسته صحبت می‌کند، عصبانی می‌شود.

یکی از فعالیت‌های عمده متا در سال‌های اخیر مربوط به توسعه مدل‌های هوش مصنوعی متن‌باز می‌شود. زاکربرگ در گفتگو با هوانگ به مدل هوش مصنوعی SAM 2 نیز اشاره کرد، که اکنون به‌صورت رایگان و متن‌باز در اختیار کاربران قرار گرفته است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره