نماد آخرین خبر

اپل احتمالاً سری آیفون 16 را 20 شهریورماه معرفی می‌کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اپل احتمالاً سری آیفون 16 را 20 شهریورماه معرفی می‌کند

دیجیاتو/ تاکنون شایعات مختلفی درباره سری آیفون 16 اپل فاش شده است؛ از افزایش ظرفیت باتری تا آرایه نسبتاً جدید دوربین‌ها و رنگ‌بندی آن. اکنون رسانه‌ای چینی تاریخ رونمایی این سری را که همه چشم به راهش هستند، فاش کرده است؛ احتمال دارد اپل سری آیفون 16 را زودتر از همیشه، 10 سپتامبر (20 شهریورماه)، معرفی کند.


براساس گزارش رسانه چینی CNMO، اپل احتمالاً می‌خواهد 10 سپتامبر از آیفون 16 رونمایی کند. این تاریخ کمی زودتر از تاریخ‌های همیشگی اپل است؛ برای مثال، سال گذشته سه‌شنبه، 12 سپتامبر (21 شهریور)، اپل از سری آیفون 15 رونمایی کرد. یکی دیگر از استثناهای اپل رونمایی از آیفون 14 بود که رویداد آن چهارشنبه، 7 سپتامبر 2022 (16 شهریور)، برگزار شد.


آیفون 16 به یکی از سری‌ گوشی‌های اپل تبدیل شده که علاقه‌مندان بسیار مشتاق‌‌اند ببیند چه تغییراتی خواهد داشت و این شرکت چگونه می‌خواهد قابلیت‌های هوش مصنوعی را در آن ادغام کند. البته این شرکت در مراسم WWDC از Apple Intelligence و iOS 18 پرده برداشت و تقریباً می‌دانیم در بخش نرم‌افزار با چه چیزی مواجه خواهیم شد. بااین‌حال ممکن است تمام ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل در زمان عرضه سری آیفون 16 در دسترس نباشند.

در بخش سخت‌افزار نیز می‌توان انتظار داشت مدل‌های پرو کمی افزایش اندازه داشته باشند؛ مدل‌های معمولی نیز احتمالاً طراحی جدیدی داشته باشند. همچنین کل مدل‌ها ظاهراً به دکمه‌ جدید تصویربرداری و تراشه‌های 3 نانومتری با سرعت بیشتر مجهز خواهند شد.

Action Button که سال گذشته در انحصار مدل‌های پرو بود، احتمالاً در تمام مدل‌های آیفون 16 وجود دارد. همچنین آیفون 16 پرو احتمالاً به لنز زوم اپتیکال تتراپریسم 5 برابری مجهز می‌شود؛ هر دو مدل‌ پرو نیز احتمالاً از یک دوربین اولتراواید 48 مگاپیکسلی جدید بهره می‌برند. احتمال دارد، به غیر از آیفون 16 پلاس، ظرفیت باتری همه مدل‌ها افزایش یابد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره