نماد آخرین خبر

یک گزارش جنجالی؛ نرخ خرابی پردازنده‌های اینتل کم‌تر از AMD است!

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
یک گزارش جنجالی؛ نرخ خرابی پردازنده‌های اینتل کم‌تر از AMD است!

شهر سخت افزار/ شرکت Puget Systems به تازگی گزارش عجیبی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد نرخ خرابی پردازنده‌های نسل 13 و نسل 14 اینتل کم‌تر از تراشه‌های ساخت AMD است. این درحالیست که طی هفته‌های گذشته اخبار مرتبط با ناپایداری و کرش کردن پردازنده‌های Intel به نقل محافل مرتبط با سخت‌افزار تبدیل شده است.

شرکت Puget Systems که در زمینه اسمبل و ساخت کامپیوترهای رده بالا فعالیت می‌کند، به تازگی گزارشی را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد پردازنده‌های اینتل دارای نرخ خرابی کمتری در مقایسه با پردازنده‌های AMD Ryzen هستند. به گفته مهندسان این شرکت، یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل از نظر خرابی سخت‌افزاری نسبت به پردازنده‌های AMD قابل اعتمادتر هستند.

در گزارش این شرکت آمده است که خرابی پردازنده‌های نسل ۱۳ و نسل ۱۴ اینتل چیزی حدود 2 درصد است، در حالی که سیستم‌های مبتنی بر پردازنده‌های سری Ryzen 5000 و Ryzen 7000 شرکت AMD نرخ خرابی حدود 4 درصد یا بیشتر را دارند.

Puget این اطلاعات را به عنوان بخشی از اعلامیه خود مبنی بر تمدید ضمانت سیستم‌های دارای پردازنده اینتل به سه سال منتشر کرده است. این درحالیست که اینتل تنها چند روز قبل اعلام کرده که ضمانت تراشه‌های نسل سیزده و نسل چهارده را با دو سال افزایش به پنج سال رسانده است.

نرخ خرابی پردازنده‌های اینتل کم‌تر از AMD است!
با تمام این تفاسیر، داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط مهندسان Puget Systems برخلاف انتظارات ما هستند، به ویژه با توجه به مشکلات ناپایداری پردازنده‌های نسل جدید اینتل که هم اکنون یک موضوع داغ دنیای کامپیوتر محسوب می‌شوند.

شایان ذکر است که این داده‌ها در تضاد شدید با گزارش‌های دیگری است که توسعه‌دهندگان دنیای گیم منتشر کرده و مدعی هستند که نرخ خرابی پردازنده‌های اینتل چیزی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد به شمار می‌آید. نکته جالب آن است که داده‌های پوجت همچنین نشان‌دهنده نرخ خرابی بسیار بالاتر برای چیپ‌های نسل ۱۱ اینتل (چیزی بیش از 7 درصد) است.



به گزارش Tomshardware، از آنچه که داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط Puget Systems به صورت مستقل جمع‌آوری شده و این شرکت ارتباط مستقیمی با اینتل یا AMD ندارد، نباید بر روی این اطلاعات استناد کرد. با این وجود، داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط این شرکت در طول چندین سال، تفاوت قابل توجهی در نرخ خرابی بین دو برند تولیدکننده پردازنده را نشان می‌دهد.



Puget Systems دلیل نرخ خرابی کمتر در پردازنده‌های اینتل را به تنظیمات برق محافظه‌کارانه‌ای نسبت می‌دهند که در سیستم‌های خود استفاده می‌کند و احتمالاً این مسئله به پایداری و طول عمر بهتر پردازنده‌ها کمک کرده است. مهندسان Puget دریافته‌اند که استفاده از BIOS سفارشی به کاهش مشکلات احتمالی ناشی از مصرف بالاتر برق و تولید حرارت منجر شده می‌شود.



در گزارش منتشر شده توسط این شرکت توضیح داده شده که این تحلیل بر اساس مرور کلی نرخ خرابی پردازنده‌ها در سیستم‌هایشان بوده است. در حالی که پردازنده‌های اینتل نرخ خرابی کمتری را به همراه دارند، Puget Systems تأکید می‌کند که این داده‌ها به الگوهای استفاده و پیکربندی سیستم‌های نیز مرتبط بوده و ممکن است با تجربیات سایر کاربران متفاوت باشد.

گزارش Puget Systems بر اهمیت در نظر گرفتن عوامل مختلف، مانند تنظیمات برق و راه‌حل‌های خنک‌کننده هنگام ارزیابی قابلیت اطمینان پردازنده‌ها نیز تأکید می‌کند.

نظر شما در رابطه با گزارش منتشر شده توسط Puget Systems چیست؟ آیا واقعاً نرخ خرابی پردازنده‌های نسل جدید اینتل کم‌تر از نرخ خرابی تراشه‌های ساخت AMD است؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره