نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

ایلان ماسک کاشت تراشه در مغز دومین بیمار نورالینک را تأیید کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
ایلان ماسک کاشت تراشه در مغز دومین بیمار نورالینک را تأیید کرد

دیجیاتو/ ایلان ماسک رسماً تأیید کرد که دومین بیمار نورالینک تراشه مغزی این شرکت را با موفقیت دریافت کرده است.

«ایلان ماسک» در قسمت جدید پادکست «لکس فریدمن» تأیید کرد که دومین بیمار نورالینک تراشه مغزی این شرکت را با موفقیت دریافت کرده است. اگرچه اطلاعات زیادی ازجمله درباره زمان انجام این جراحی ارائه نشد، اما ماسک می‌گوید همه‌چیز فعلاً بسیار خوب پیش رفته است.

ایلان ماسک در گفت‌وگو با لکس فریدمن درباره دومین بیمار دریافت‌کننده تراشه مغزی نورالینک گفت: «به‌نظر می‌رسد که همه‌چیز درباره بیمار دوم فوق‌العاده خوب پیش رفته است. سیگنال‌های زیاد و الکترودهای زیادی وجود دارد.» او اطلاعاتی بیشتری درباره جراحی بیمار دوم ارائه نکرد. یک بیمار ابتدا قرار بود در ماه ژوئن عمل شود، اما به‌دلایل پزشکی نامعلوم از این برنامه آزمایشی خارج شد.

برنامه ایلان ماسک برای نورالینک در دنباله 2024
گفته شده است که دومین بیمار نورالینک نیز مانند بیمار اول آسیبی در طناب نخاعی خود داشته است. ماسک گفت 400 الکترود در مغز این بیمار فعال است. نورالینک در وب‌سایت خود اعلام کرده که تراشه مغزی‌اش از 1024 الکترود استفاده می‌کند. مدیرعامل نورالینک همچنین پیش‌بینی کرد که در ادامه سال جاری میلادی هشت بیمار دیگر نیز این تراشه مغزی را در کارآزمایی‌های بالینی دریافت کنند.


تراشه نورالینک

در بخشی از پادکست لکس فریدمن، گفته شد که نورالینک در زمینه بازیابی عملکرد اندام‌ها در افراد درگیر با معلولیت‌های فیزیکی پیشرفت‌هایی داشته است. این قابلیت با قابلیت تراشه فعلی این شرکت که به بیمار اجازه می‌دهد با ذهن خود نشانگر ماوس را روی صفحه حرکت دهد، فرق می‌کند. پیش‌تر اولین بیمار نورالینک تجربه خود را درباره استفاده از این تراشه به اشتراک گذاشته بود.

«متیو مک‌داگال»، رئیس بخش جراحی نورالینک، نیز در همین پادکست گفت: «ما در واقع پیشرفت بزرگی در زمینه اتصال الکترودها به طناب نخاعی به‌عنوان راهکاری برای آسیب طناب نخاعی داشته‌ایم.» او توضیح داد که ایمپلنت مغزی می‌تواند با یک ایمپلنت نخاعی تعامل داشته باشد تا در بیمارانی که دست و پای آن‌ها فلج شده، انقباضاتی ایجاد کند. نورالینک در این زمینه در آزمایش روی حیوانات به موفقیت‌هایی دست یافته و این حیوانات توانسته‌اند پاهای خود را با الگوی راه‌رفتن تکان دهند. بااین‌حال، این آزمایش‌ها هنوز در مراحل ابتدایی است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم