نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

افزایش احتمال تداوم فعالیت کسپرسکی در ایران

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
افزایش احتمال تداوم فعالیت کسپرسکی در ایران

دیجیاتو/ براساس اطلاعات رسیده، کسپرسکی برای تسهیل همکاری مجدد با ایران، به تعهدات جدیدی تن خواهد داد.

شرکت امنیتی روسی کسپرسکی در سال‌های اخیر به‌دلیل برخی چالش‌ها در حفاظت از زیرساخت‌های سایبری ایران و مشکلات امنیتی محصولات خود، محدودیت‌هایی در فعالیت‌هایش پیدا کرده بود. اما به نظر می‌رسد این شرکت در آستانه رفع این موانع و تداوم حضور در بازار ایران است.

مرکز مدیریت راهبری فضای تبادل اطلاعات (فتا) پیشتر به‌دلیل ضعف محصولات کسپرسکی در شناسایی و مقابله با حملات سایبری، درمورد ممنوعیت کامل فعالیت این شرکت در ایران هشدار داده بود. حتی مرکز افتای ریاست‌جمهوری نیز در ابلاغیه‌ای به دستگاه‌های اجرایی کشور، خرید یا تمدید لایسنس محصولات کسپرسکی را منوط به استعلام کتبی کرده بود.

براساس اطلاعات رسیده، کسپرسکی برای تسهیل همکاری مجدد با ایران به تعهدات جدیدی تن خواهد داد. ازجمله این تعهدات می‌توان به انتقال مرکزیت تأمین لایسنس‌های ایرانی از زیرمجموعه خاورمیانه به زیرمجموعه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع این شرکت اشاره کرد. همچنین کانال فروش ایران از 3 شرکت روسی خدمات فنی و فروش دریافت خواهد کرد. این تغییر جایگزین همکاری قبلی با 3 شرکت ایرانی مستقر در امارات خواهد شد.

از دیگر توافقات می‌توان به بهبود پشتیبانی فنی شرکت روس و صرف‌نظرکردن حاکمیت از راه‌اندازی دفتر تهران اشاره کرد.

این تحولات درحالی رخ می‌دهد که مرکز مدیریت راهبری فتا پیشتر به‌دنبال ممنوعیت کامل فعالیت کسپرسکی در ایران بود. اما به نظر می‌رسد با‌توجه‌به توافقات جدید و رفع برخی نگرانی‌ها، این شرکت روسی مجدداً فرصت فعالیت در بازار ایران را به دست آورده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره