نماد آخرین خبر

شرکت CrowdStrike درخواست خطوط هوایی دلتا برای غرامت ۵۰۰ میلیون‌ دلاری را رد کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
شرکت CrowdStrike درخواست خطوط هوایی دلتا برای غرامت ۵۰۰ میلیون‌ دلاری را رد کرد

زومیت/ دلتا ایرلاینز قصد دارد از CrowdStrike پانصد میلیون دلار غرامت بگیرد؛ درحالی‌که CrowdStrike می‌گوید دلتا برای بازیابی سیستم‌ها کوتاهی کرده است.
 
براساس گزارش رویترز، شرکت خطوط هوایی دلتا معتقد است شرکت CrowdStrike باید برای اختلال پیش‌آمده در پروازهای این شرکت که در پی قطعی جهانی IT در تاریخ ۱۹ ژوئن (۲۹ تیر) اتفاق افتاد، مقصر شناخته شود. CrowdStrike از پذیرش ادعاهای دلتا ایرلاینز و مسئولیت این فاجعه سر باز زد.

به‌گفته‌ی اد باستین، مدیرعامل دلتا، قطع‌شدن سرویس‌های CrowdStrike و انتشار به‌روزرسانی معیوب که باعث نمایش صفحه آبی مرگ ویندوز شد، خسارت ۵۰۰ میلیون دلاری را برای شرکت هواپیمایی ایالات متحده به‌بار آورد. شرکت دلتا اکنون قصد دارد برای دریافت غرامت از شرکت امنیت سایبری CrowdStrike به‌صورت قانونی اقدام کند.

شرکت CrowdStrike در نامه‌ای از دلتا ایرلاینز مجدداً عذرخواهی کرد؛ اما از اینکه شرکت هواپیمایی دلتا، CrowdStrike را به سهل‌انگاری و سوء مدیریت متهم کرده است، اظهار ناامیدی کرد و از پذیرش این اتهامات سر باز زد.

دلتا ایرلاینز در طول قطعی IT مجبور به لغو ۶٬۰۰۰ پرواز در طول یک دوره‌ی ۶ روزه شد که نارضایتی بیش‌ از ۵۰۰٬۰۰۰ مسافر را دربرداشت. شرکت هواپیمایی دلتا اکنون باید با تحقیقات وزارت حمل‌و‌نقل ایالات‌ متحده دست‌و‌پنجه نرم کند. دلتا ایرلاینز باید علت طولانی‌ شدن فرایند بازیابی بعد از قطعی سیستم‌ها را توضیح دهد.

شرکت هواپیمایی دلتا درمورد نامه‌ی CrowdStrike اظهارنظر نکرد. بعد از فاجعه‌ی قطعی IT، شرکت CrowdStrike برای کمک به دلتا ایرلاینز اعلام آمادگی کرد و مدیرعامل این شرکت نیز با مدیرعامل دلتا تماس گرفت؛ اما پاسخی دریافت نکرد.

باستین هفته‌ی گذشته در مصاحبه‌ای با CNBC اعلام کرد که CrowdStrike  پیشنهاد کمک رایگان را به شرکت هواپیمایی دلتا ارائه داده و شرکت دلتا در نامه‌ای به قانون‌گذاران ایالات متحده گفت که به‌روزرسانی معیوب CrowdStrike نیمی از کامپیوترها و ورک‌استیشن‌های دلتا را تحت تأثیر قرار داده است.

سیستم IT پیچیده‌ی دلتا که داده‌هایی ازجمله داده‌های مربوط‌ به مدیریت و برنامه‌ریزی پروازها را همگام‌سازی می‌کند، نیاز به بازیابی دستی پیدا کرد. CrowdStrike در نامه‌ی خود اعلام کرد  که دلتا باید به این سؤال پاسخ دهد که چگونه رقبای آن توانستند با سرعت بیشتری از پس چالش قطعی IT بربیایند.

این سؤال برای CrowdStrike مطرح است که چرا شرکت هواپیمایی دلتا، پیشنهاد کمک از سوی متخصصان CrowdStrike را که به بسیاری از مشتریان دیگر نیز ارائه شده بود، رد کرد.

یکی از سخنگویان شرکت امنیتی CrowdStrike گفت: «طرح دعوی بی‌اساس علیه CrowdStrike که یکی‌ از شرکای بلندمدت دلتا است، برای هیچ‌یک از طرفین سودی نخواهد داشت و ما امیدواریم که دلتا برای یافتن راه‌حلی بهتر با ما همکاری کند.»

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره