نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

اپل اینتلیجنس ظاهراً قوی‌تر از Galaxy AI است؛ بازنویسی متن 2 هزار کلمه‌ای در 2 دقیقه

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

دیجیاتو/ اپل اینتلیجنس ظاهراً قوی‌تر از Galaxy AI است؛ بازنویسی متن 2 هزار کلمه‌ای در 2 دقیقه
Apple Intelligence می‌تواند بیش از 2 هزار کلمه را در کمتر از 2 دقیقه تصحیح و بازنویسی کند که بسیار بهتر از Galaxy AI است.

سیستم هوش مصنوعی Apple Intelligence هنوز برای عموم کاربران منتشر نشده است اما توسعه‌دهندگان در نسخه بتای iOS 18.1 به آن دسترسی دارند. اکنون طبق گزارش‌های جدید، به نظر می‌رسد هوش مصنوعی اپل پتانسیل بیشتری (حداقل در بخش ویرایش متن) نسبت به Galaxy AI سامسونگ در پردازش روی دستگاه (On-device) دارد. این هوش مصنوعی در آیپد پرو M2 نسل قبلی، تقریباً 2 هزار کلمه را در کمتر از 2 دقیقه تصحیح و بازنویسی می‌کند.

باتوجه‌به ویدیویی که AppleLeaker در ایکس به اشتراک گذاشته است، Apple Intelligence در آیپد پرو M2 می‌تواند بیش از 2000 کلمه یا حدود 15 هزار کاراکتر را در کمتر از 2 دقیقه تصحیح و بازنویسی کند. نکته جالب درباره این ویدیو این است که همه این کارها روی دستگاه پردازش می‌شود.


در این ویدیو می‌بینیم که در اپلیکیشن نوت، با مشخص‌کردن متن می‌توانید روی گزینه Writing Tools کلیک کنید و از هوش مصنوعی بخواهید آن را با لحن خاصی، مثلاً دوستانه یا حرفه‌ای، تصحیح و بازنویسی کند.

Apple Intelligence رقیب قدری برای Galaxy AI سامسونگ است
براساس گزارش‌ها، Apple Intelligence متنی حدود 2000 کلمه‌ای را می‌تواند روی دستگاه دوباره بنویسد و اشتباهات آن را تصحیح کند. اگرچه سامسونگ Galaxy AI را خیلی زودتر از رقیب کوپرتینویی خود عرضه کرده است، هوش مصنوعی گلکسی تنها می‌تواند 500 کاراکتر را روی دستگاه بازنویسی کند؛ توانایی آن تقریباً 30 برابر کمتر است.

البته در ویدیوی منتشرشده، مشخص نیست که هوش مصنوعی اپل چقدر خوب و کامل توانسته است متن را بازنویسی کند، اما نقل‌قول‌هایی در متن اصلی دیده می‌شود که ظاهراً در نسخه بازنویسی‌شده وجود ندارد. بااین‌حال، این ویژگی هنوز در نسخه بتا هست و باید منتظر عرضه نسخه نهایی آن باشیم. انتظار می‌رود اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر نسخه‌های نهایی iOS 18.1 همراه iPadOS 18.1 و macOS 15.1 عرضه شوند؛ بنابراین اپل هنوز فرصت دارد آن را اصلاح کند.

اپل سیستم Apple Intelligence را در مراسم WWDC امسال معرفی کرد. هرچند این شرکت بسیار دیرتر از رقبا از هوش مصنوعی خود رونمایی کرده است، به نظر می‌رسد عملکرد بهتری دارد. باتوجه‌به گزارش‌های قبلی، احتمال دارد هم‌زمان با معرفی سری آیفون 16، Apple Intelligence در دسترس کاربران قرار نگیرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر