نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

ترکیه به‌دنبال فیلترینگ اینستاگرام با مقام‌های رسمی این شبکه اجتماعی دیدار می‌کند

منبع
زوميت
بروزرسانی
ترکیه به‌دنبال فیلترینگ اینستاگرام با مقام‌های رسمی این شبکه اجتماعی دیدار می‌کند

زومیت/ مقامات ترکیه می‌خواهند برای رفع فیلترینگ اینستاگرام در کشورشان با شرکت متا مذاکره کنند.
 
براساس اعلام عبدالقادر اوجا اوغلو، وزیر حمل‌و‌نقل و زیرساخت ترکیه، مقامات دولتی این‌ کشور پس‌ از مسدود‌سازی دسترسی به اینستاگرام در هفته‌ی گذشته، با مقامات شرکت متا دیدار خواهند کرد.

به گزارش رویترز، اقدام ترکیه برای مذاکره با اینستاگرام پس‌ از آن صورت گرفت که یکی از مقامات ارشد این کشور، اینستاگرام را به مسدودسازی پست‌های مرتبط با ترور اسماعیل هنیه متهم کرد. اوغلو گفت: «ترکیه در جلسه‌ی قبلی با نمایندگان اینستاگرام در هفته‌ی گذشته، حساسیت‌های خاصی را در رابطه با رعایت قوانین ترکیه ابراز کرده بود.»

سخنگوی شرکت متا، مالک پلتفرم اینستاگرام اعلام کرد: «به‌دلیل مسدودشدن اینستاگرام در ترکیه، میلیون‌ها نفر از برقراری ارتباط با خانواده و دوستان محروم شده‌اند و کسب‌وکارها دیگر نمی‌توانند به همان شکل به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند. همچنان تمام تلاش خود را برای بازگرداندن خدماتمان انجام خواهیم داد.»

بر اساس داده‌های پلتفرم Statista، ترکیه از نظر تعداد کاربران اینستاگرام با بیش‌ از ۵۷ میلیون کاربر، پس از هند، ایالات‌ متحده، برزیل و اندونزی در رتبه‌ی پنجم جهان قرار دارد.

هزاران نفر در شبکه‌ی اجتماعی ایکس علیه ممنوعیت دسترسی به اینستاگرام اعتراض کردند. مردم ترکیه هشتگ‌هایی را با عناوینی مثل «دسترسی_مسدودـاست»، «اینستاگرام_را_برگردانید» و «تجارت_الکترونیک_متوقف_شد» در ایکس به‌اشتراک گذاشته‌اند.

باساک ۳۴ ساله که حساب کاربری اینستاگرامی در حوزه‌ی طراحی جواهر با بیش از ۳۰ هزار دنبال‌کننده دارد، ازجمله کسانی بود که از ممنوعیت اخیر این شبکه‌ی اجتماعی در ترکیه ابراز ناراحتی کرد و گفت که این موضوع کسب‌وکارش را مختل کرده است.

بر اساس برآوردهای NetBlocks، ممنوعیت دسترسی به اینستاگرام، روزانه حدود ۱۱٫۵ میلیون دلار به اقتصاد ترکیه ضرر وارد می‌کند. طبق ادعای امره اکمکچی، نایب‌رئیس انجمن کسب‌و‌کارهای تجارت الکترونیک این کشور، کسب‌و‌کارهای ترکیه روزانه حدود ۲۷ میلیون دلار درآمد از اینستاگرام دارند.

اکمکچی گفت: «اگر ممنوعیت اینستاگرام در ترکیه ادامه یابد، شاهد مهاجرت تدریجی فروشندگان و کاربران به پلتفرم‌های دیگر خواهیم بود. امیدواریم نتیجه‌ی جلسه با متا مثبت باشد و طرفین بتوانند راهکاری برای رفع مسدودسازی پیدا کنند.»

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره