نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

روسیه گوگل، اندروید و iOS را ممنوع می‌کند

منبع
ترنجي
بروزرسانی
روسیه گوگل، اندروید و iOS را ممنوع می‌کند

ترنجی/ فیلترکردن وب‌سایت یا سرویس‌ها شاید برای کشورهایی چون روسیه خیلی عجیب نباشد اما ممنوع کردن سیستم‌عامل‌های موبایلی موضوعی عجیب است که امروز درباره آن گزارشی داریم. گفته می‌شود که احتمالا روسیه گوگل، اندروید و iOS را ممنوع کند.

احتمال ممنوعیت گوگل، اندروید و iOS در روسیه
حدود یک هفته پیش، روسیه گوگل و تیک تاک را به دلیل محتوای ممنوعه جریمه کرد. طبق جدیدترین گزارش‌ها، به نظر می‌رسد روسیه به زودی گوگل، اندروید و iOS را ممنوع خواهد کرد.

به گزارش Globe Eye News، این اطلاعات از آلکسی دیدنکو، نماینده دومای دولتی روسیه گرفته شده است. هیچ توضیح اضافی توسط منبع ارائه نشده، اما محتوای ممنوعه که بالاتر ذکر شد، مطمئناً به آن مربوط می‌شود.


گوگل و تیک تاک به دلیل حذف نکردن محتوای ممنوعه، از دستورات صادره در روسیه پیروی نکردند. به همین دلیل گوگل 5 میلیون روبل (معادل 58000 دلار) و TikTok 4 میلیون روبل (معادل 46000 دلار) جریمه شدند.

روسیه سال‌هاست که از چنین پلتفرم‌هایی می‌خواهد تا محتوایی را که غیرقانونی می‌داند، حذف کنند. در این بین از گوگل به طور مکرر نام برده شده است، به خصوص در مورد یوتیوب و محتوای موجود در آن.

به نظر می‌رسد روسیه یک قدم جلوتر خواهد رفت و نه تنها گوگل، بلکه سیستم عامل موبایل گوگل را مسدود خواهد کرد و همین امر در مورد iOS نیز صدق می کند. البته، با فرض اینکه گزارشی که Globe Eye News به اشتراک گذاشته، درست باشد.

با توجه به اینکه گفته می شد این ممنوعیت به زودی انجام می شود، باید در روزهای آینده اخبار بیشتر در مورد آن بشنویم. اگر این اتفاق بیفتد، روسیه توضیح رسمی ارائه خواهد کرد. با این حال، می توانیم فرض کنیم که عدم حذف محتوا ارتباط زیادی با آن دارد.

البته کمی تعجب آور است که سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS بخشی از این ممنوعیت باشند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید روسیه به سیم آخر می‌زند؟


در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره