نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

دونالد ترامپ ایران را به هک‌کردن کمپین ریاست‌جمهوری‌اش متهم کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
دونالد ترامپ ایران را به هک‌کردن کمپین ریاست‌جمهوری‌اش متهم کرد

زومیت/ ظاهراً کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ هک شده است و او ایران را متهم اصلی می‌داند.
 
بنابر گزارش پولیتیکو، اسناد داخلی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، هک شده است. چند ساعت بعد از این گزارش، ترامپ هک‌شدن کمپین انتخاباتی خود را تأیید کرد.

استیون چونگ، سخن‌گوی ستاد انتخاباتی ترامپ، در بیانیه‌ای گفت: «این اسناد به‌طور غیرقانونی از منابع خارجی که با ایالات متحده رابطه‌ی غیر‌دوستانه دارند، به‌دست‌ آمده است. هدف آن‌ها مداخله در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا است.»

کمپین ترامپ با استناد به گزارشی که هفته‌ی گذشته مایکروسافت منتشر کرد، این هک را به دولت ایران ربط داد. در گزارش مایکروسافت، آمده بود که گروهی وابسطه به ایران ظاهراً در ماه ژوئن (خرداد و تیر) تلاش کرده است تا حمله‌ی فیشینگ هدفمندی علیه یکی از مقام‌های عالی‌رتبه‌ی کمپین ریاست‌جمهوری انجام دهد. گفته می‌شود همین گروه بعداً سعی کرده است تا به حساب یکی از نامزدهای سابق ریاست‌جمهوری دسترسی پیدا کند.

پولیتیکو در‌ادامه نوشت ایمیل ناشناسی دریافت کرده است که در آن اطلاعاتی درباره‌ی معاون ترامپ، جی. دیو ونس، سناتور اوهایو، به‌همراه تحقیقاتی درباره‌ی سناتور فلوریدا، مارکو روبیو که ترامپ قصد داشت او را به کابینه‌ی خود اضافه کند، وجود داشته است. ترامپ در پستی در Truth Social این هک را تأیید کرد و گفت که هکرها فقط اطلاعات دردسترس عموم را به‌دست آورده‌اند و چیزی از اطلاعات خصوصی و حساس در این ایمیل وجود ندارد.

نماینده‌ی ایران در سازمان ملل هک کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ به‌دست ایران را کاملاً تکذیب و صراحتا اعلام کرد: «دولت ایران قصد و انگیزه‌ای برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده ندارد.»

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره