نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

ردپای گیم پد ارزان قیمت لاجیتک در متلاشی شدن زیردریایی معروف و جنجالی

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
ردپای گیم پد ارزان قیمت لاجیتک در متلاشی شدن زیردریایی معروف و جنجالی

شهر سخت افزار/ اگر ماجرای مهندم شدن زیردریایی Titan در سال ۲۰۲۳ را به خاطر داشته باشید، احتمالاً می‌دانید در اعماق اقیانوس متلاشی شد. حالا وکلا به چندین عاملی اشاره کرده‌اند که ممکن است این حادثه تراژیک را رقم زده باشند. از جمله عوامل احتمالی دخیل در فروپاشی زیردریایی Titan، استفاده از کنترلر ارزان‌قیمت Logitech F710 مطرح شده است که به‌عنوان تنها وسیله کنترل زیردریایی به کار گرفته شده بود.

ورثه قربانیان تایتان در این پرونده خواستار حداقل ۵۰ میلیون دلار غرامت شده‌اند. نارژه‌له، از قربانیان این حادثه که به واسطه ۳۷ غواصی قبلی خود به لاشه کشتی تایتانیک در سراسر جهان به عنوان «آقای تایتانیک» شناخته می‌شد، به‌عنوان عضو خدمه با شرکت OceanGate در پروژه Titan همکاری می‌کرد. وظایف او شامل «هدایت سایر اعضای خدمه و کمک به ناوبری در میان لاشه کشتی تایتانیک» بود.

مطرح شدن گیم پد لاجیتک در پرونده زیردریایی Titan
در این دادخواست، شاکیان مدعی شده‌اند که شرکت OceanGate و سایر متهمان، بارها از سوی «چندین خبره غواصی و مهندسی» در مورد پیامدهای بالقوه مرگبار تصمیمات و اقداماتشان هشدار دریافت کرده بودند. این هشدارها ناشی از نگرانی‌های جدی درباره طراحی و ساخت زیردریایی Titan و همچنین نحوه عملیات آن بود.


یکی از نگرانی‌های مطرح شده در خصوص طراحی زیردریایی، استفاده از کنترلر بازی Logitech F710 به‌عنوان تنها وسیله هدایت زیردریایی بود. استاکتون راش، مدیرعامل فقید OceanGate در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۲۲ با روزنامه‌نگار دیوید پوگ، این موضوع را برجسته کرد و با نمایش کنترلر، گفت: «ما همه چیز را با این کنترلر بازی اداره می‌کنیم».



امروزه کنترلرهای بازی به‌طور گسترده در کاربردهای نظامی و فضایی استفاده می‌شوند، عمدتاً به این دلیل که نسل‌های جدید به دلیل استفاده زیاد از آن‌ها، حافظه عضلانی خوبی در کار با این وسایل دارند. با این حال، پیش‌بینی نکردن یک وسیله کنترل ثانویه سیمی برای زیردریایی Titan، به‌عنوان اقدامی غیرایمن مورد سوال قرار گرفته است.
راش، که اکنون به دلیل این اظهاراتش زبان زد شده است، نگرانی‌های ایمنی را نادیده گرفت و به پوگ گفت: «در نهایت، ایمنی چیزی جز اتلاف وقت نیست.» او فقط درباره استفاده از Logitech F710 صحبت نمی‌کرد، بلکه به نگرانی‌های دیگر درباره طراحی زیردریایی Titan نیز اشاره داشت. به این ترتیب، در دادخواست ارائه‌شده به کنترلر و دیگر عواملی اشاره شده است که مدت‌ها قبل از آغاز تورهای بازدید زیردریایی Titan از لاشه تایتانیک، مورد سوال قرار گرفته بودند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره