نماد آخرین خبر

مانیتور گیمینگ QD-OLED و خمیده ام‌اس‌آی معرفی شد؛ ۳۲ اینچ، 4K و ۲۴۰ هرتز

منبع
زوميت
بروزرسانی

زومیت/ مانیتور جدید گیمینگ ام‌اس‌آی با کیفیت 4K، نسبت تصویر ۱۶:۹ و ویژگی‌های چشمگیر از راه رسید.
 
ام‌اس‌آی در حال گسترش خط تولید مانیتورهای خمیده‌ی ۳۲ اینچی خود است و از بازار پرتقاضای مانیتورهای خمیده‌ی QD-OLED نهایت بهره را می‌برد. مدل جدید این شرکت مشخصاتی مشابه به نسخه‌ی تخت دارد؛ اما تجربه‌ی انحنای 1700R را ارائه می‌دهد.

مانیتور ام اس آی مدل MPG 341CQPX که کمی پیش‌تر معرفی شد، نمایشگر ۳۴ اینچی QD-OLED‌ فوق عریض با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و قیمت ۹۸۰ دلار داشت؛ اما مدل جدید MPG 321CURX با نمایشگر ۳۲ اینچ، کیفیت 4K و نسبت تصویر ۱۶:۹، کمی گران‌تر خواهد بود.

پنل ۳۱٫۵ اینچی MPG 321CURX را سامسونگ ساخته است و پوشش رنگی ۹۹ درصدی DCI-P3، پوشش ۱۳۸ درصدی sRGB و پوشش ۹۸ درصدی Adobe RGB را ارائه می‌دهد. این مانیتور از عمق رنگ ۱۰ بیتی با حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت پشتیبانی می‌کند و زمان پاسخگویی فوق‌ سریع ۰٫۰۳ میلی‌ثانیه را به همراه دارد. مانیتور جدید MSI از پورت USB-C هم بهره می‌برد که تا ۹۸ وات برق ارائه می‌دهد.

مانیتور MPG 321CURX از فناوری DisplayPort 2.1 پشتیبانی نمی‌کند و فقط DisplayPort 1.4 را ارائه می‌دهد که ممکن است در برخی حالت‌ها به DSC یا Display Stream Compression نیاز داشته باشد. برای یادآوری، DSC وظیفه‌ دارد ازطریق فشرده‌سازی داده‌های تصویری، انتقال داده‌ها با سرعت و کیفیت بالا را فراهم کند.

پنل QD-OLED‌ مانیتور مورد بحث به لطف هیت سینک سفارشی و پنل فیلم گرافن، طراحی بدون فن دارد. این فناوری خنک‌سازی کارآمدتر و بی‌صدا را به ارمغان می‌آورد و طول عمر پنل را نیز افزایش می‌دهد. MPG 321CURX از نظر شیب، ارتفاع و چرخش هم قابل تنظیم است؛ اما با توجه به خمیده‌بودن نمایشگر، عملکرد چرخشی آن منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

از دیگر مشخصات مانیتور گیمینگ ام‌اس‌آی MPG 321CURX می‌توان به پورت‌های HDMI 2.1، پورت USB 2.0 Type A، پورت USB 2.0 Type B و خروجی هدفون اشاره کرد. علاوه‌براین، مانیتور مورد بحث گواهی VESA ClearMR 13000 دارد، از MSI Gaming Intelligence پشتیبانی می‌کند و از سوئیچینگ KVM بهره می‌برد.

در نهایت قیمت مانیتور مدل ام‌اس‌آی MPG 321CURX حدود ۱۵۴۰ دلار است و هفته‌ی آینده به‌طور رسمی در وب‌سایت Gamescom عرضه خواهد شد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره