نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

جزییات استفاده از اینترنت و خط رایگان در مسیر پیاده‌روی اربعین

منبع
مهر
بروزرسانی
جزییات استفاده از اینترنت و خط رایگان در مسیر پیاده‌روی اربعین

مهر/ رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مزایای استفاده از سیم کارت ایرانی را در ایام پیاده روی اربعین تشریح کرد و گفت: در نقاطی از نجف، کربلا و مسیر طریق الحسین وای فای رایگان وجود دارد.

امیر محمدزاده لاجوردی درباره استفاده از سیم کارت عراقی و ایرانی در ایام پیاده روی اربعین توضیحاتی داد و گفت: قیمت سیم کارت عراقی و ایرانی رقابتی است. قیمت اینترنت عراقی در اربعین متغیر بوده و ممکن است در جایی ارزان‌تر و در جای دیگر گران‌تر باشد. با پیگیری‌های شرکت زیرساخت و راه اندازی لینک مستقیم بین دو کشور روی سیم کارت ایرانی، استفاده از بله، ایتا و روبیکا سرعت بهتری دارد.

رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه روی سیم کارت همراه اول و ایرانسل تماس روبیکا رایگان است، افزود: سیم کارت ایرانی دارایIP ایرانی است و در دسترسی به سکوهای بانکی ایرانی محدودیت وجود ندارد. اگر از سیم کارت ایرانی استفاده می‌شود پیشنهاد می‌کنم حتماً بسته خریداری شود و یا از طریق اپلیکیشن اپراتور، مصرف آزاد غیرفعال شود برای خرید و فعال سازی بسته رومینگ روش‌های مختلفی است که یک روش #۴۰*۱* است.

ارائه اینترنت رایگان در مسیر اربعین

لاجوردی خاطرنشان کرد: در مرزهای زمینی داخل کشور و نقاطی از نجف، کربلا و مسیر طریق الحسین وای فای رایگان نیز وجود دارد و کسانی که بسته اینترنتی ندارند می‌توانند از اینترنت رایگان در این موکب ها استفاده کنند. البته تجربه نشان داده که به دلیل ازدحام جمعیت و محدودیت تجهیزات، تجربه کاربری این سرویس خیلی مناسب نبوده است.

راه اندازی بالن فضایی در مرز مهران

وی ادامه داد: بالن سازمان فضایی نیز در مرز مهران به راه افتاده و زائران عزیز می‌توانند از اینترنت وای فای رایگان این بالن استفاده کنند.

رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی بیان کرد: اگر زائران در مسیر اینترنت ندارند یا نمی‌خواهند هزینه کنند (البته باید پوشش ارتباطی وجود داشته باشد) می‌توانند از سرویس رایگان اعلام موقعیت اربعین اپلیکیشن بله (نسخه اندروید) استفاده کنند. البته کاربران iOS هم می‌توانند با شماره گیری #۲*۵۰۰* نسبت به اعلام وضعیت خود یا مشاهده وضعیت دیگران اقدام کنند.

لاجوردی ضمن بیان این مطلب که اگر زائران می‌خواهند از طریق مرز زمینی راهی عراق شوند می‌توانند از اسنپ، ماکسیم یا سایر سکوهای حمل و نقل استفاده کنند تا هزینه‌ها کمتر شود، گفت: به طور مثال اگر ۳ نفر با هم از میدان آزادی تهران با اسنپ تا مهران بروند نفری حدود ۸۱۵ هزار تومان هزینه سفر می‌شود که از اتوبوس کمتر می‌شود.

راه اندازی شماره سه رقمی ۱۲۸ برای اولین بار / ارائه خدمات بهداشت کنسولی و درمانی

وی در ادامه اعلام کرد: امسال برای نخستین بار با کمک مسئولان عراقی شماره سه رقمی ۱۲۸ به صورت رایگان در کشور عراق راه اندازی شده و توسط سیم کارت‌های عراقی و ایرانی راه یابی می‌شود و به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی پشتیبانی صورت می‌گیرد.

به گزارش مهر، خط تلفن ۱۲۸ جوابگوی زائران در موضوعات زیر است:

۱- امور کنسولی: توسط خادمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و کنسولی‌های تابعه در شهرهای مختلف عتبات عالیات

۲- مفقودی افراد (ستاد گمشدگان): توسط خادمان افتخاری ستاد راهنمای زائر در شهرهای مختلف و طریق الحسین

۳- امور بهداشت و درمان: توسط خادمان هلال احمر و پزشکان افتخاری

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم