نماد آخرین خبر

پورت کردن بازی برای ایکس باکس می‌تواند یک کابوس باشد

منبع
زومجي
بروزرسانی
پورت کردن بازی برای ایکس باکس می‌تواند یک کابوس باشد

زومجی/ یک استودیو مستقل بازی‌سازی اخیرا تجربه پورت کردن بازی روی ایکس باکس را ناامیدکننده و کابوس‌وار خوانده است.
   
در سال‌های اخیر شاهد نمونه‌های زیادی بودیم که بازی‌های مختلف برای ایکس باکس دیرتر از پلی استیشن پورت می‌شدند. بازی Black Myth: Wukong آخرین نمونه از این بازی‌ها به‌حساب می‌آید اما دلیل این تاخیرها به مشکلات بهینه‌سازی موجود در سخت‌افزار ضعیف‌تر ایکس باکس سری اس نسبت داده شده است.

اما اخیرا دلیل دیگری هم برای این موضوع پیدا شده است. استودیو Blingame که یک استودیو مستقل کوچک است و برنامه دارد تا به‌زودی بازی جدید خود به نام HAAK را منتشر کند، پورت کردن بازی‌ها برای ایکس باکس را «کابوس» خوانده است. این استودیو در یک بیانیه رسمی گفت:



«از همه شما برای کمک‌ها و توجهاتتان بسیار سپاسگذاریم. ما در فرایند آوردن بازی خودمان به ایکس باکس با مشکلات متعددی رو‌به‌رو شدیم. به‌دلیل باگ‌های فراوانی که در مرکز همکاری مایکروسافت وجود دارد، کاری که به‌نظر خیلی ساده می‌آید تبدیل به یک کابوس شده و جلوی ثبت حساب کاربری ما را گرفته است. حتی سیستم پشتیبانی مایکروسافت هم باگ‌هایی دارد که باعث شد نتوانیم درخواست‌های پشتیبانی خود را ثبت کنیم. این مسئله برای توسعه‌دهندگان کاملا باور نکردنی است.

ما به ID[@]Xbox درباره مشکل‌مان اطلاع دادیم اما آن‌ها نیز نتوانستند کمکی کنند چون این مشکل به‌نظر خارج از حیطه مسئولیت آن‌ها است و به مایکروسافت مربوط می‌شود. درواقع پورت کردن نسخه ایکس باکس بازی ما در حالت عادی باید کمتر از دو هفته زمان می‌برد اما ما بیش از ۱۴ ماه را صرف تلاش برای «درخواست انتشار بازی» و «تکمیل ثبت هویت شریک مایکروسافت» کردیم. این تجربه بسیار ناامیدکننده بود چون احساس می‌کردیم شور و اشتیاق جامعه بازیکنان ایکس باکس را برای بازی خود داریم اما در حل مشکلات فعلی ناتوان بودیم.

اگرچه ما بسیار مشتاق هستیم تا داستان ماجراجویی HAAK را با بازیکنان بیشتری به اشتراک بگذاریم اما بودجه توسعه‌مان بسیار محدود است و نمی‌توانیم بیش از این منتظر بمانیم. به همین دلیل درنهایت تصمیم گرفتیم از انتشار بازی روی پلتفرم ایکس باکس صرف‌نظر کنیم. ما به‌شدت از این نتیجه ناراضی هستیم اما واقعا تمام تلاش‌مان را کردیم. در حقیقت این اولین باری است که از زمان شروع توسعه بازی‌هایمان چنین حمایت پرشوری از سمت بازیکنان را تجربه کرده‌ایم همین ما را متقاعد کرده که جامعه بازیکنان ایکس باکس واقعا شگفت‌انگیز است و ما آن را دوست داریم. ما از تمامی بازیکنان ایکس باکس که ما را حمایت و در این راه به ما کمک کردند بی‌نهایت سپاسگزاریم.»



اخیرا از توسعه‌دهنده بازی HAAK درباره وضعیت پورت پلی استیشن و ایکس باکس این بازی سؤال شد و آن‌ها گفتند که پورت پلی استیشن به خوبی پیش می‌رود اما آن‌ها به‌دلیل باگ‌های فراوان در مرکز همکاری مایکروسافت از پورت کردن این بازی برای ایکس باکس صرف‌نظر کرده‌اند. این استودیو به باگ‌های فراوانی که در فرایند ثبت بازی خود داشتند اشاره کردند و گفتند زمانی‌که به بخش پشتیبانی مایکروسافت مراجعه کردند، دوباره با باگ‌های فراوان مواجه شدند که اجازه نمی‌داد آن‌ها بازی مشکلات خود را در این سیستم ثبت کنند.

این تیم سپس به خود ایکس باکس مراجعه کرده اما متوجه شده که مشکل از طرف مایکروسافت است و از حیطه اختیارات ایکس باکس خارج است. در کمال تعجب، این استودیو ۱۴ ماه را صرف تلاش برای پورت کردن این بازی روی ایکس باکس کرده اما موفق نبوده است. اگر همه این مشکلات برطرف می‌شد آن‌ها می‌توانستند کل بازی را طی دو هفته برای این کنسول پورت کنند. 

نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره