نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

وزارت ارتباطات: اینترنت سیم‌کارت‌‌های ایرانی برای زائران اربعین بدون فیلتر است

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
وزارت ارتباطات: اینترنت سیم‌کارت‌‌های ایرانی برای زائران اربعین بدون فیلتر است

شهر سخت افزار/ امیر لاجوردی، قائم‌مقام وزیر ارتباطات، در پی سفر اخیر خود به کشور عراق و گفتگوها پیرامون تسهیل ارتباط زوار ایرانی، اعلام کرده است که با دریافت مجوزها، هرگونه محدودیت برای دسترسی به سکوهای خارجی از بین رفته است.

 امیر لاجوردی؛ قائم‌مقام وزیر در امور ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به سفر اخیر خود و مذاکرات صورت گرفته با سازمان تنظیم مقررات و اپراتورهای عراقی، از توافقات انجام شده برا تسهیل ارتباط زائران گفته است.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم افزایش نرخ ارز اما قیمت بسته‌های اینترنتی اربعین نسبت به سال 1402 تغییر نخواهد کرد، تعرفه اینترنت سیم‌کارت‌های ایرانی و عراقی را بدین‌گونه شرح داد:

به عنوان مثال اگر زوار ایرانی بسته اینترنت خریداری کرده باشند، قیمت هر گیگابایت 100 هزار تومان و قیمت بسته 5 گیگابایتی 390 هزار تومان است که تقریباً به اندازه قیمت سیمکارت‌های عراقی است اما اگر زوار ایرانی اقدام به خریداری بسته‌های اینترنت مختص اربعین نکرده باشند، هزینه‌ها در کشور عراق بر اساس تعرفه آزاد محاسبه می‌شود بطوری که هر گیگابایت بیش از یک میلیون تومان هزینه دارد.


لاجوردی در خصوص استفاده از شبکه‌های اجتماعی به منظور ارتباط زائران با خانواده‌های خود، از ایجاد لینک مستقیم بین ایران و عراق خبر داد که در صورت استفاده از پلتفرم‌های داخلی، میزان تأخیر ارتباط را از 200 به 50 میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد.

اما وی درمورد استفاده از پلتفرم‌های خارجی که هم‌اکنون در داخل کشور مسدود هستند نیز اظهاراتی داشت. قائم‌مقام وزیر ارتباطات از دریافت مجوزها برای رفع هرگونه محدودیت دسترسی به شبکه‌های اجتماعی خارجی خبر داد که از سال گذشته برای سیم کارت‌های ایرانی که در عراق استفاده می‌شوند اعمال شده است.

همچنین به گفته او، ایستگاه‌های اینترنت رایگانی در مرز ایران و در کشور عراق مستقر می‌شود تا زواری که نتوانسته‌اند بسته تهیه کنند بتوانند در این ایستگاه‌ها به صورت رایگان به اینترنت متصل شوند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم