نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

تغییرات جدید اپل؛ حذف برنامه‌های اصلی مانند اپ استور و انتخاب گزینه پیش‌فرض چندین برنامه

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
تغییرات جدید اپل؛ حذف برنامه‌های اصلی مانند اپ استور و انتخاب گزینه پیش‌فرض چندین برنامه

دیجیاتو/ این چند تغییر برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا اعلام شده‌اند.

اپل برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا تغییراتی را برای اکوسیستم اپلیکیشن خود معرفی می‌کند. حالا اعلام‌شده که غول فناوری به کاربران اتحادیه اروپا اجازه خواهد داد تا گزینه پیش‌فرض انواع بیشتری از برنامه‌ها را تنظیم کنند و برنامه‌های اصلی iOS مانند اپ استور و Messages را بتوانند حذف کنند.

کاربران آیفون در اتحادیه اروپا هم‌اکنون می‌توانند نسخه پیش‌فرض اپلیکیشن‌های مرورگر، ایمیل، استور اپلیکیشن و پرداخت بدون تماس را تعیین کنند، اما اکنون اپل اعلام کرده که قصد دارد برای اپلیکیشن‌های تماس تلفنی، پیام‌رسانی، مدیریت رمز عبور، صفحه کلید، فیلترهای اسپم تماس، ناوبری و ترجمه نیز امکان انتخاب اپ پیش‌فرض را فراهم کند.

به‌بیان‌ دقیق‌تر، این یعنی کاربران اتحادیه اروپا قادر خواهند بود تا اپلیکیشنی مانند واتساپ را به‌جای Messages به‌عنوان اپ پیش‌فرض پیام‌رسانی خود انتخاب کنند. یا اپلیکیشن دیگری مانند Waze را جایگزین Apple Maps کنند.

این قابلیت با به‌روزرسانی iOS 18 که اواخر سال جاری ارائه می‌شود، در دسترس کاربران اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد. البته امکان تنظیم اپ پیش‌فرض ترجمه و ناوبری در بهار سال 2025 ارائه خواهد شد.

همچنین برای مدیریت اپلیکیشن‌های پیش‌فرض، اپل بخشی با عنوان Default Apps را به تنظیمات اضافه خواهد کرد که تمام اپ‌های پیش‌فرض موجود در آن فهرست شده است.

امکان حذف برنامه‌های اصلی اپل
علاوه‌بر‌این، اپل قرار است به کاربران اتحادیه اروپا اجازه بدهد تا برنامه‌های اصلی iOS را حذف کنند. با این وجود، اپ استور، Messages، اپلیکیشن دوربین، Photos و مرورگر سافاری قابل حذف‌شدن خواهند بود. در صورتی که کاربری اپ استور را حذف کند، دوباره از طریق تنظیمات می‌تواند آن را مجدداً نصب کند و سایر اپلیکیشن‌ها را نیز از طریق App Store می‌توان دوباره نصب کرد.

همچنین زمانی که یک گوشی یا تبلت به iOS 18 یا iPad OS 18 به‌روزرسانی می‌شود، هر کاربری که Safari را از قبل به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض خود تنظیم کرده باشد، هنگامی که برای اولین بار سافاری را اجراه کند، با صفحه انتخاب مرورگر مواجه خواهد شد و از طریق آن می‌توانند مرورگر پیش‌فرض دستگاه خود را تغییر دهند.

درنهایت باید اشاره کرد که تغییرات مطرح‌شده در این گزارش فقط برای اتحادیه اروپا ارائه خواهند شد. انتظار می‌رود تا اپل نسخه عمومی iOS 18 را در ماه سپتامبر منتشر کند.


در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره