نماد آخرین خبر

اروپا احتمالاً پس از رونمایی آیفون ۱۶ با صورت‌حساب ۱۴ میلیارد دلاری به استقبال اپل می‌رود

منبع
زوميت
بروزرسانی
اروپا احتمالاً پس از رونمایی آیفون ۱۶ با صورت‌حساب ۱۴ میلیارد دلاری به استقبال اپل می‌رود

زومیت/ اتحادیه‌ی اروپا احتمالاً با جریمه‌ی ۱۴ میلیارد دلاری، پس از رونمایی از آیفون ۱۶، کام اپل را تلخ خواهد کرد.
 
اپل تا ساعاتی دیگر از آیفون ۱۶ رونمایی می‌کند و در همین حین به‌ادعای مارک گرمن، افشاگر خوش‌سابقه‌، اتحادیه‌ی اروپا ممکن است با جریمه‌ی ۱۴ میلیارد دلاری کام اپل را تلخ کند.

کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه‌ی اروپا، در سال ۲۰۱۶ گفت اپل به‌مدت بیش از دو دهه با بهره‌گیری از دو قانون مالیاتی در ایرلند توانسته است بار مالیاتی خود را به‌صورت ساختگی کاهش دهد و در سال ۲۰۱۴ به ۰٫۰۰۵ درصد برساند؛ اقدامی که می‌تواند جریمه‌ی ۱۴ میلیارد دلاری برای اپل به‌همراه داشته باشد.

دادگاه عمومی اتحادیه‌ی اروپا در سال ۲۰۲۰، اعلام کرد که رگولاتوری‌ها نتوانسته‌اند برخورداری اپل از مزیت‌های غیرمنصفانه را تأیید کنند؛ در نتیجه دادگاه به نفع اپل رأی داد و این شرکت از پرداخت جریمه تبرئه شد؛ اما مدتی پیش ادعا شد که دادگاه مرتکب خطاهای حقوقی شده است و باید پرونده را دوباره بررسی کند.

در سال‌های اخیر، اتحادیه‌ی اروپا چندین بار اپل را به دلیل رویکرد انحصارطلبانه جریمه کرده است. بزرگ‌ترین جریمه‌ی ثبت‌شده، مربوط به پرونده‌ی اسپاتیفای و حدود دو میلیارد دلار بود که به دلیل محدود کردن رقابت در بازار پخش آنلاین موسیقی اعمال شد.

اپل امشب ساعت ۲۰:۳۰ به‌وقت ایران طی رویدادی از آیفون ۱۶ در کنار چند محصول دیگر رونمایی خواهد کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر