نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

از گارانتی اپل به‌دلیل عدم تعمیر آیفون‌های آب‌خورده شکایت شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
از گارانتی اپل به‌دلیل عدم تعمیر آیفون‌های آب‌خورده شکایت شد

دیجیاتو/ چگونه می‌شود که یک گوشی تحت شرایطی مشخص در برابر آب مقاوم باشد، اما گارانتی شامل حالش نشود؟

اپل مانند بسیاری از تولیدکنندگان می‌گوید که گوشی‌هایش می‌توانند از غوطه‌ورشدن در عمق مشخصی از آب شفاف برای مدت زمانی معین جان سالم به در ببرند. بااین‌حال اگر در این مدت زمان و عمق، گوشی در آب آسیب ببیند، گارانتی اپل هزینه تعمیر آن را تقبل نمی‌کند.

به گزارش CTV News، از یک طرف اپل می‌گوید که گوشی‌های پرچمدارش را می‌توان تا 30 دقیقه در عمق 6 متری (نزدیک به 20 فوتی) در آب شفاف غوطه‌ور کرد و از طرف دیگر، اگر آیفون 15 پرو خود را به آن عمق ببرید و آب باعث آسیب به دستگاه شما شود، هزینه تعمیر توسط گارانتی اپل پوشش داده نخواهد شد. اکنون یک نفر در ایالت کبک، از این شرکت به دلیل عدم پرداخت هزینه تعمیر آیفونی که با آب آسیب دیده، شکایت کرده است.

شکایت از اپل به دلیل عدم پوشش ضدآب‌بودن در گارانتی آیفون
جوی زوکران، موکل دانش آموزی است که آیفونش در نزدیکی استخر خیس شده بود. زوکران می‌گوید این گوشی بلافاصله بعد از این اتفاق، از کار افتاد. دانش آموز گوشی آسیب‌دیده را به یک فروشگاه اپل برد و به او گفته شد که به دلیل تماس دستگاه با آب، گوشی قابل تعمیر نیست.

زوکران دراین‌باره می‌گوید: «گارانتی اپل می‌گوید که تماس آب با دستگاه تحت پوشش قرار نمی‌گیرد، این موضوع با تبلیغات بازاریابی اپل در تضاد است. وقتی تبلیغ می‌کنید که گوشی می‌تواند در استخر بیفتد و بدون مشکل کار کند، چگونه می‌توان آب را از گارانتی دستگاه حذف کرد؟ اپل از تعمیر این دستگاه‌ها امتناع می‌کند و تنها راه حل این است که مشتریان یک گوشی کاملاً جدید بخرند.»

حالا باید ببینیم که نتیجه این دادگاه چه خواهد شد و آیا اپل سیاست‌های خود را تغییر خواهد داد یا خیر.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره