نماد آخرین خبر

افسران آمریکایی به جرم نصب استارلینک روی ناو جنگی مجازات شدند

منبع
مهر
بروزرسانی
افسران آمریکایی به جرم نصب استارلینک روی ناو جنگی مجازات شدند

مهر/ یک افسر ارشد نیروی دریایی همراه چند افسر دیگر در یک کشتی جنگی آمریکایی برای نصب شبکه استارلینک روی ناو جنگی فعال مجازات شدند.
به گزارش اینترستینگ انجینرینگ، این اتصال وای فای استارلینک با نام مخفیSTINKY فعال بود و گروه محدودی از افسران هنگامیکه از بندر دور می شدند، از آن استفاده می کردند و خدمه از این روند بی اطلاع بودند.

پس از کشف تجهیزات استارلینک افسر ارشد و همدستان وی در دادگاه نظامی محاکمه شدند که در نتیجه آن رهبر گروه تنزل رتبه یافت.

اسناد منتشر شده حاکی از آن است که رهبر گروه به جرم ترک وظیفه و جعل سوابق برای مخفی کردن فعالیت های خود متهم شناخته شده است. او هزینه نصب اولیه با یک کارت اعتباری خصوصی (حدود ۲۸۰۰ دلار) را مخفی کرده بود و همزمان مدیر شبکه بود و اختیار دسترسی به آن را داشت. افسران دیگر فقط برای دسترسی به اینترنت هزینه پرداخت می کردند و در مخفی نگه داشتن آن از افسران نیروی دریایی مافوق شریک بودند.


این درحالی است که نیروی دریایی آمریکا قبلا از بررسی نصب تجهیزات استارلینک روی کشتی های خود برای دسترسی به اینترنت سریع تر خبر داده بود اما نمی توان با استناد به این امر از اقدام افسران کشتی دفاع کرد.

نصب و استفاده از تجهیزات استارلینک بدون تاییدیه مقرهای بالادست ریسکی خطرناک برای ماموریت، امنیت عملیات و اطلاعات به حساب می آید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر