نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

جزئیات قابلیت‌های سلامتی جدید اپل واچ 10 و ایرپاد پرو 2 منتشر شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
جزئیات قابلیت‌های سلامتی جدید اپل واچ 10 و ایرپاد پرو 2 منتشر شد

دیجیاتو/ در این مطلب، جزئیات قابلیت‌های سلامتی جدید در اپل واچ 10 و ایرپاد پرو 2 را شرح می‌دهیم.

اپل شب گذشته از ایرپاد 4 و اپل واچ 10 پرده برداشت؛ بااین‌حال یکی از نکات برجسته‌ای که اپل روی آن تأکید داشت، قابلیت‌های جدید ردیابی سلامت مانند محافظ شنوایی ایرپاد و تشخیص آپنه خواب در اپل واچ است. اکنون جزئیات بیشتری از این قابلیت‌ها منتشر شده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

قابلیت‌های جدید سلامتی در ایرپاد پرو 2 و ایرپاد 4
براساس اعلام اپل، در پاییز 2024 ایرپاد پرو 2 به قابلیت‌های «شنوایی‌سنجی» (Hearing Test)، شبیه سمعک یا کمک‌شنوایی (Hearing Aid) و محافظ شنوایی فعال (active Hearing Protection) مجهز خواهد شد. قابلیت سمعک که بر پایه نرم‌افزار توسعه‌ یافته است، دسترسی به ویژگی کمک‌شنوایی را با قیمتی مناسب برای افرادی که از مشکلات شنوایی رنج می‌برند، آسان‌تر می‌کند. این قابلیت ابتدا در آمریکا و کانادا در دسترس خواهد بود اما انتظار می‌رود به‌زودی مجوز سازمان‌‌های بهداشت کشورهای مختلف را نیز دریافت کنند و در بیش از 100 کشور قابل‌استفاده باشد.


طبق مطالعات اپل با همکاری دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان و سازمان بهداشت جهانی، از هر 3 نفر یک نفر مرتب در معرض صدای بلند محیطی قرار می‌گیرد که می‌تواند بر شنوایی‌اش تأثیر بگذارد؛ مانند سوار مترو شدن، تردد در ترافیک و شرکت در رویداد ورزشی.

با هدف کمک به کاربران برای جلوگیری از در معرض صدای بلند محیطی قرارگرفتن و درعین‌حال حفظ کیفیت صدایی که به آن گوش می‌دهند، قابلیت Hearing Protection به ایرپاد پرو 2 افزوده می‌شود. تراشه H2 در این ایرپاد به کاهش مداوم صداهای مضر بلند کمک می‌کند. این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض روشن است. ازآن‌جایی‌که ایرپاد 4 به تراشه H2 مجهز است، مخصوصاً مدل گران‌تر آن که حذف نویز فعال (ANC) نیز دارد، احتمالاً قابلیت‌های جدید در ایرپاد 4 نیز در دسترس قرار بگیرند. البته هنوز چیزی تأیید نشده است.

قابلیت‌ تشخیص آپنه خواب در اپل واچ 10
براساس گزارش iClarified، یکی از قابلیت‌های قابل‌توجهی که اپل روی آن متمرکز بوده، تشخیص آپنه خواب است. آپنه خواب اختلال شایعی است که در آن تنفس به‌‌صورت لحظه‌ای حین خواب متوقف می‌شود و از دریافت اکسیژن کافی به بدن جلوگیری می‌کند.

تخمین زده می‌شود که بیش از 1 میلیارد نفر در سراسر جهان تحت‌تأثیر این اختلال قرار دارند که در بیشتر موارد نیز تشخیص داده نمی‌شود. اگر آپنه خواب درمان نشود، می‌تواند پیامدهایی مانند افزایش خطر ابتلا به فشار خون، دیابت نوع 2 و مشکلات قلبی داشته باشد.

قابلیت جدید سنجش «اختلالات تنفسی» (Breathing Disturbances) در اپل واچ از شتاب‌سنج برای تشخیص حرکات کوچک در مچ دست که نشان‌دهنده وقفه در الگوهای تنفسی طبیعی در خواب است، استفاده می‌کند. هر 30 روز، اپل واچ داده‌های مربوط به اختلالات تنفسی را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و درصورتی‌که نشان‌دهنده علائم ثابتی از آپنه خواب متوسط ​​تا شدید باشد، به کاربر اطلاع می‌دهد تا بتواند در مراحل بعدی، برای تشخیص دقیق‌تر و درمان به پزشک مراجعه کند.

الگوریتم آپنه خواب اپل با استفاده از یادگیری ماشینی پیشرفته و مجموعه‌ای گسترده‌ از داده‌های تست‌های آپنه خواب در کاربران مختلف توسعه یافته است. این قابلیت در تحقیقی بالینی که اپل ادعا می‌کند از نظر اندازه تعداد شرکت‌کنندگان در نوع خود بی‌سابقه بوده، تأیید شده است. در مطالعه اعتبارسنجی بالینی، الگوریتم اپل حتی آپنه خواب خفیف را هم تشخیص می‌داد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره