نماد آخرین خبر

اپل تولید قاب‌های FineWoven آیفون را تنها پس از یک سال متوقف کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
اپل تولید قاب‌های FineWoven آیفون را تنها پس از یک سال متوقف کرد

زومیت/ البته تولید کیف پول MagSafe و حلقه کلید AirTag در مدل‌های FineWoven ادامه خواهد یافت.

اپل با معرفی آیفون 16 تولید قاب‌های FineWoven را متوقف کرد و هیچ کیس مشابهی معرفی نکرد. همچنین قاب‌های آیفون FineWoven برای آیفون‌های قدیمی را هم از وب‌سایت خود حذف کرده است اما کیف پول MagSafe و حلقه کلید AirTag در مدل FineWoven همچنان در دسترس هستند.

به گزارش مک‌رومرز، محصولات FineWoven به‌دلیل عملکرد ضعیف در مقایسه با قاب‌های چرمی که اپل قبلاً ارائه می‌کرد، به‌شدت موردانتقاد قرار گرفتند. این شرکت سال گذشته این محصولات را جایگزین بسیاری از لوازم جانبی خود ازجمله قاب گوشی‌ها کرد تا با محیط‌‌زیست سازگارتر باشند اما کاربران متوجه شدند قاب‌های FineWoven به‌سرعت کثیف و ساییده می‌شوند.

جایگزینی برای قاب‌های FineWoven وجود ندارد
فعلاً هیچ جایگزین مستقیمی برای محصولات FineWoven وجود ندارد و اپل قاب چرمی یا مانند آن معرفی نکرده است. برای سری آیفون 16، مشتریان می‌توانند قاب سیلیکونی یا قاب شفاف تهیه کنند.

قاب‌های سیلیکونی در چندین رنگ جدید مانند صورتی، نارنجی، آبی و سبز در اندازه‌های متناسب با هریک از مدل‌های جدید آیفون، موجود هستند. برند Beats هم مجموعه‌ای از قاب‌های جدید را برای سری آیفون 16 معرفی کرده است.

قبلاً نیز گزارشی مبنی بر احتمال توقف تولید قاب‌های FineWoven منتشر شده بود. در رویداد آیفون 15 در سال گذشته، اپل با عنوان FineWoven قاب‌های چرمی آیفون و بند چرمی اپل واچ خود را به نفع مواد سازگار با محیط‌‌زیست کنار گذاشت. بااین‌حال این قاب‌های پارچه‌ای هیچ شباهتی به نسخه‌های چرمی قبلی نداشتند. مشتریان تقریباً جمعاً، از کیفیت پایین و زوال سریع این قاب‌ها شاکی بودند. حالا اپل ظاهراً به خواسته مشتریان احترام گذاشته و تولید قاب‌های این سری را متوقف کرده است.

اپل دیشب در مراسم «It's Glowtime» از محصولات متنوعی مانند آیفون 16 معمولی، پلاس، پرو و پرو مکس رونمایی کرد. به غیر از این محصولات، واچ اولترا 2، واچ سری 10، ایرپاد 4 و ایرپاد مکس جدید نیز معرفی کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره