نماد آخرین خبر

AMD روی تراشه‌های هوش مصنوعی تمرکز می‌کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
AMD روی تراشه‌های هوش مصنوعی تمرکز می‌کند

دیجیاتو/ ساخت سخت‌افزار گیمینگ همچنان بخشی از کسب‌وکار AMD باقی می‌ماند.

هم‌زمان با بالاگرفتن تب هوش مصنوعی در بازار، شرکت‌های تولیدکننده تراشه برای کسب سهم بیشتر از این حوزه نوظهور رقابت می‌کنند. شرکت AMD نیز ازاین‌پس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه در دنیا به‌صورت ویژه روی ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد. این شرکت پیشتر روی ساخت پردازنده‌های گرافیکی سطح بالا برای دستگاه‌های مختلف متمرکز بود.

«جک هوینه»، رئیس بخش محاسبات و گرافیک‌های شرکت AMD، در 2 مصاحبه جداگانه با نشریه Tom’s Hardware تأیید کرده است که این شرکت قصد دارد تولید تراشه‌های هوش مصنوعی را در اولویت کاری خود قرار دهد و این بخشی از استراتژی جدید کسب‌وکار این شرکت است.

AMD همچنان به تولید سخت‌افزار گیمینگ ادامه خواهد داد

براین‌اساس، واحدهای گرافیک RDNA و بخش‌های دیتاسنتر CNDA با یکدیگر ترکیب می‌شوند و بخش یکپارچه‌ای به نام UDNA را تشکیل می‌دهند. این بخش به‌صورت تخصصی روی فعالیت‌های هوش مصنوعی متمرکز است.

به گفته جک هوینه، در حوزه گرافیک بازی، درحال‌حاضر تمرکز از ساخت پردازنده‌های پرچم‌دار به ساخت پردازنده‌های ارزان‌تر برای گرفتن سهم بیشتر از بازار منتقل شده است. هوینه در ادامه گفته است ساخت دیتاسنترهای هوش مصنوعی در سطح بالا دقیقاً همان چیزی است که AMD به‌دنبال آن است؛ زیرا این شرکت پیشتر با ساخت سی‌پی‌یوهای EPYC توانسته سهم قابل‌توجهی از این بازار را نصیب خود کند.

البته به نظر نمی‌رسد AMD قصد داشته باشد ساخت سخت‌افزار گیمینگ را کامل کنار بگذارد. جک هوینه دراین‌باره گفت شخصاً گیمینگ را دوست دارد و در جلسات با هیئت‌مدیره نیز دائماً به این موضوع اشاره می‌کند که گیمینگ بخشی اساسی استراتژی‌های اوست.

شرکت انویدیا درحال‌حاضر پیشتاز بازار تراشه‌های هوش مصنوعی است و رقبا نیز تلاششان برای گرفتن سهم از این بازار جدید را آغاز کرده‌اند. ماه گذشته، AMD در معامله‌ای ۴.۹ میلیارد دلاری شرکت تولیدکننده سرور ZT Systems را خریداری کرد تا از این طریق اکوسیستم هوش مصنوعی خود را تقویت کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره