نماد آخرین خبر

بنچمارک تراشه A18 Pro فاش شد؛ پیشرفت نه‌چندان چشمگیر آیفون ۱۶ پرو

منبع
زوميت
بروزرسانی
بنچمارک تراشه A18 Pro فاش شد؛ پیشرفت نه‌چندان چشمگیر آیفون ۱۶ پرو

زومیت/ نتایج بنچمارک A18 پرو، ادعاهای اپل در مورد پیشرفت نسلی این تراشه را تأیید می‌کند.
 
بنچمارک تراشه‌ی A18 پرو که سرچشمه‌ی تمام قابلیت‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس محسوب می‌شود، منتشر شده است و پیشرفت نه‌چندان چشمگیر این پردازنده را نسبت‌ به نسل قبل به تصویر می‌کشد.


Geekbench

براساس نتایج گیک‌بنچ ۶، تراشه‌ی A18 پرو موفق شد امتیاز ۳۴۰۹ را در عملکرد تک‌هسته‌ای و امتیاز ۸٬۴۹۲ را در بخش چندهسته‌ای کسب کند که با اعدادی که تخمین زده بودیم (۳۴۰۰ و ۸۷۰۰) قرابت دارد.


عکاس: مهرداد عیسی‌لو

پردازنده‌ی آیفون ۱۵ پرو مکس در بنچمارک مشابه توانسته بود امتیازهای ۲۹۶۰ و ۷۳۳۹ را در عملکردهای تک و چندهسته‌ای به‌دست آورد. در نتیجه، تراشه‌ی پرچمدار جدید اپل حدود ۱۵ درصد در هر دو بخش نسبت‌ به نسل قبل خود پیشرفت کرده است.

کوپرتینویی‌ها در رویداد اخیر اعلام کردند که A18 پرو در مقایسه‌ با A17 پرو، بهبود ۱۵ درصدی در بخش CPU و بهبود ۲۰ درصدی در بخش GPU خواهد داشت؛ بنابراین، نتایج بنچمارک گیک‌بنچ مهر تأییدی بر این پیش‌بینی اپل می‌زند.

تراشه‌ی A16 Bionic که قلب تپنده‌ی آیفون ۱۴ پرو مکس و مدل‌های پایه‌ی آیفون ۱۵ را تشکیل می‌دهد، در گیک‌بنچ ۶ توانست به امتیازهای ۲۶۱۲ و ۶۷۱۸ دست یابد. با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که CPU تراشه‌ی A18 پرو در مقایسه‌ با این پردازنده به‌ترتیب حدود ۳۰ درصد و ۲۶ درصد در عملکردهای تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای بهبود یافته است.

تراشه‌ی نسل‌های قبلی آیفون از رم LDDR5x-6400 بهره می‌بردند، اما اپل امسال اعلام کرد که پهنای باند حافظه را در تراشه‌ی جدید ۱۷ درصد افزایش داده است؛ بنابراین گفته می‌شود که احتمالاً شاهد استفاده از رم LDDR5x-7467 در سری آیفون ۱۶ خواهیم بود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره