نماد آخرین خبر

فناوری Ray-Tracing کنسول PS5 Pro را در هیچ کارت گرافیکی پیدا نمی‌کنید

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
فناوری Ray-Tracing کنسول PS5 Pro را در هیچ کارت گرافیکی پیدا نمی‌کنید

شهر سخت افزار/ بدون شک یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های کنسول جدید PS5 Pro، فناوری Ray-Tracing آن است که انتظار می‌رود نسبت به نسخه استاندارد از این کنسول عملکرد بسیار بهتری را فراهم کند. سونی امروز به منظور معرفی فناوری Ray-Tracing این کنسول اعلام کرد که آن کاملاً جدید است و به نسل بعد از محصولات AMD تعلق دارد و این شرکت هنوز آن را در هیچکدام از کارت‌های گرافیک خود پیاده سازی نکرده است.

پیش از معرفی رسمی کنسول PS5 Pro از سوی سونی خبرها و گزارش‌های متعددی در مورد ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن منتشر می‌شد. یکی از مهم‌ترین این گزارش‌ها نشان می‌داد که سونی قصد دارد در این کنسول از هسته گرافیکی مبتنی بر ریزمعماری جدید RDNA 4 استفاده کند که AMD هنوز آن را به صورت کامل توسعه نداده است. اگرچه سونی هنوز این موضوع را تایید نکرده است اما یکی از مدیران بخش پلی استیشن آن امروز اعلام کرد که فناوری Ray-Tracing به کار گرفته شده در این کنسول کاملاً اختصاصی است و به نسل بعدی از محصولات AMD مربوط می‌شود.

براساس گزارش Pcgamer، آقای Mark Cerny یکی از مدیران بخش پلی استیشن سونی به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که فناوری Ray-Tracing به کار گرفته شده در کنسول PS5 Pro به صورت کامل از برنامه‌های آینده AMD بیرون کشیده شده است و هنوز در هیچ کارت گرافیکی امکان دسترسی به آن وجود ندارد. وی همچنین اعلام کرده است که AMD قصد داشته است این فناوری را در محصولات نسل بعدی خود جای دهد اما سونی این شرکت را «تشویق کرده است» که این فناوری را برای حضور در کنسول PS5 Pro توسعه دهد.

Mark Cerny در مصاحبه با سایت CNET اعلام کرده است: « PS5 Pro از یک فناوری جدید و پیشرفته (Ray-Tracing) استفاده می‌کند که AMD آن را با هدف توسعه در گام بعدی در نقشه راه خود قرار داده بود. اگر جستجو کنید هنوز این فناوری را در هیچ یک از کارت‌های گرافیک AMD نخواهید یافت. ما مشوق توسعه آن بودیم و من از انجام این کار خیلی خوشحال هستم. بازخوردهای دریافت شده از توسعه دهندگان بازی‌ها به طور غیرعادی خوب بوده است».

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره