نماد آخرین خبر

فروش دیسک درایو مجزا PS5 پس از معرفی PS5 Pro چند برابر شد

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
فروش دیسک درایو مجزا PS5 پس از معرفی PS5 Pro چند برابر شد

دیجی کالا/ چند شب پیش بود که سونی تصمیم گرفت از مدت جدید دستگاه پلی‌استیشن ۵ یعنی پلی‌استیشن ۵ پرو رونمایی کند. این کنسول جدید قدرت گرافیکی بیشتری نسبت به مدل اصلی داشته ولی در کل تفاوت چندانی از لحاظ تجربه گیمینگ ندارد. همین موضوع باعث شده که سر و صدای زیادی در دنیای گیمینگ بپا شود مخصوصاً اینکه کنسول پرو قیمت ۷۰۰ دلاری را با خود یدک می‌کشد.

یکی دیگر از مشکلات کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو این است که به صورت تماماً دیجیتال معرفی شد. البته این کنسول از سیستم ماژولار کنسول پلی‌استیشن ۵ اسلیم استفاده کرده و دارای همان اتصالات و همان ابعاد در قسمت درایو نوری است. در نتیجه کاربران می‌توانند درایو نوری کنسول اسلیم را خریداری کرده و آن را به پلی‌استیشن ۵ پرو خود متصل بکنند.

کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو تا چند ماه آینده در دسترس نخواهد بود و همین موضوع باعث شده که بسیاری از کاربران به استقبال آن بروند. به این شکل که این افراد در مکان‌های مختلف شروع به خریدن درایوهای نوری سونی کرده و در نتیجه میزان فروش آن زیاد شده است. از طرفی میزان منابع آن کاهش پیدا کرده و درایو نوری سونی از همیشه در بازار گیمینگ کمیاب‌تر شده است.

در حال حاضر درایو نوری پلی‌استیشن ۵ رتبه هشتم را در لیست موارد پرفروش گیمینگ در فروشگاه آمازون را داشته و در بست بای (Best Buy) اصلاً پیدا نمی‌شود. به همین دلیل برای خرید این درایو نوری شما باید از فروشگاه‌های آنلاین دیگر استفاده کنید و با توجه به اینکه آمازون و بست بای به شدت بزرگ هستند، این میزان فروش بسیار قابل توجه است.

کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو از لحاظ اندازه بزرگ‌تر از پلی‌استیشن ۵ عادی است. این دستگاه از لحاظ گرافیکی قدرت بیشتری داشته و همینطور اینکه ری تریسینگ بهتری هم نسبت به مدل عادی و اسلیم دارد.
کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو تصمیم عجیبی از طرف سونی است. به دلیل اینکه این شرکت معمولاً عملکرد خوب و نسبتاً محافظه کارانه‌ای در دنیای گیمینگ دارد ولی با معرفی این کنسول اعتبار خود را زیر سوال برده است. کنسول پرو قطعاً قدرت بیشتری نسبت به کنسول معمولی دارد و این موضوع کاملاً منطقی و مشخص است. سونی نیز در رویداد خود اعلام کرد که این کنسول توانایی اجرای بازی‌ها در حالت Quality با نرخ فریم Performance است و در نتیجه کاربران نیازی ندارند که میان این دو یکی را انتخاب کنند. بحث اصلی اینجاست که این قابلیت به تنهایی نمی‌تواند عرضه یا ارتقاء به یک کنسول جدید را توجیه بکند.

از طرفی قیمت پلی‌استیشن ۵ پرو به نسبت زیاد است و چنین قیمتی برای یک کنسول بازی کمی عجیب است. به دلیل اینکه شما می‌توانید یک لپتاپ یا یک سیستم خوب با این قیمت برای خود تهیه کنید و بسیاری از مشکلات کنسول رانیز نداشته باشید. از طرفی این کنسول درایو نوری هم با خود ندارد و این موضوع نیز یک مشکل جداگانه برای خود است.

درایو نوری جداگانه با کنسول اسلیم معرفی شد. زمانی که سونی تصمیم گرفت یک طراحی خاص برای دستگاه خود در نظر بگیرد و کنسول پلی‌استیشن ۵ را به شکل ماژولار درست بکند. همین موضوع باعث شد که درایو نوری به یک وسیله جانبی تبدیل شده و از حالت یک جزء اصلی از کنسول خارج بشود.

درایو نوری پلی‌استیشن ۵ حدود ۸۰ دلار قیمت دارد. از طرفی خود دستگاه هم ۷۰۰ دلار بوده و با خرید یک پایه عمودی شما نزدیک به ۸۰۰ دلار برای یک کنسول گیمینگ پرداخت خواهید کرد. تازه اگر اشتراک و یک دسته جدید را در نظر بگیرید قیمت به ۹۰۰ دلار نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه سونی با معرفی کنسول جدید خود یک تجربه گیمینگ گران قیمت را در اختیار کاربران قرار خواهد داد و بحث اصلی اینجاست که آیا این کنسول جدید ارزش این هزینه را دارد؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره