نماد آخرین خبر

تراشه بعدی Kirin هواوی با کلاسترهای مشابه اما هسته‌های قوی‌تر در راه است

منبع
ترنجي
بروزرسانی
تراشه بعدی Kirin هواوی با کلاسترهای مشابه اما هسته‌های قوی‌تر در راه است

ترنجی/ شاید بیشترین بخشی که تحریم‌های امریکا روی آن اثرانگشت، همین بخش تراشه‌سازی هواوی بود. هر چند شاید تراشه‌های ساخت این برند حرف اول صنعت را نمی‌زدند اما به هر حال گره‌گشای نیاز تولیداتش بودند و انتقاد زیادی را هم به همراه نداشتند. با این حال از سال ۱۳۹۸ و به دلیل تحریم‌های امریکا، افول این بخش شروع شد. چینی‌ها تلاش زیادی کرده‌اند اما برای نزدیک شدن به رقابت کافی نبوده است. در ادامه همین تلاش‌ها امروز می‌شنویم که تراشه بعدی Kirin هواوی با کلاسترهای مشابه اما هسته‌های قوی‌تر در راه است.

تراشه بعدی Kirin هواوی
تراشه‌های Kirin پرچمدار ساخت هواوی در سری ۹ قرار دارند. به تازگی گزارش شده که تراشه جدید این سری با همان ترکیب کلاستر قبلی اما با هسته‌های قوی‌تر همراه خواهد بود. این یعنی کلاستر تراشه پرچمدار بعدی Kirin هواوی باید به قرار زیر باشد:

۱- یک هسته قوی اصلی

۲- سه هسته بالارده
۳- چهار هسته متمرکز بر مصرف بهینه انرژی
این همان ترکیب موجود در تراشه فعلی Kirin 9010 است. با این حال در این ترکیب باید هسته‌های قوی‌تری قرار بگیرد.

این تراشه جدید یک پروژه اختصاصی هواوی خواهد بود و بر اساس فناوری ۷ نانومتری Pro Plus تولید می‌شود.

هواوی در حال همکاری با SMIC برای ساخت تراشه های Kirin جدید خود است. SMIC یک تولید کننده بزرگ نیمه هادی در چین محسوب می‌شود. مقامات هواوی اوایل سال جاری اعلام کردند که می خواهد قبل از حرکت به سمت فناوری‌های 5 و 3 نانومتری، فناوری فرآیند 7 نانومتری را توسعه داده و با آن کار کند.

این تراشه پرچمدار جدید Kirin ممکن است در سری هواوی Mate 70 استفاده شود. پرچمداران جدید هواوی هنوز در هاله‌ای از ابهام هستند اما برخی منابع ادعا می‌کنند که ماه آینده وارد بازار خواهند شد.

فکر می‌کنید هواوی می‌تواند وضعیت خود را در تولید تراشه‌های اختصاصی تقویت کند؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره