نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

صحبت‌های جدید وزیر ارتباطات در مورد رفع فیلترینگ پلتفرم‌ها؛ یا همه یا هیچ‌کدام!

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
صحبت‌های جدید وزیر ارتباطات در مورد رفع فیلترینگ پلتفرم‌ها؛ یا همه یا هیچ‌کدام!

شهر سخت افزار/ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره موضوع رفع فیلترینگ، اعلام کرد که «طرحی کلی» برای این موضوع در دست بررسی است. او تأکید کرد که در این طرح به سامانه‌ها یا پلتفرم‌های خاصی اشاره نشده و این طرح به‌عنوان «یک بسته» کلی در حال بررسی است.

از صحبت‌های وزیر ارتباطات اینطور به نظر می‌رسد که بحث مشخصی درباره رفع فیلترینگ تلگرام، اینستاگرام یا سرویس خاص دیگری مطرح نیست و بیشتر صحبت‌ها حول تعدیل شدت فیلترینگ است که در سال‌های اخیر به‌طور چشمگیری تشدید شده بود.

بسته رفع فیلترینگ
هاشمی در پاسخ به این سؤال خبرنگار ایلنا که با توجه به حضور دولتمردان و شخصیت‌های برجسته کشور در شبکه‌های اجتماعی مانند ایکس (توییتر سابق) و استفاده آنان برای اطلاع‌رسانی، آیا زمان رفع فیلترینگ این شبکه‌ها فرا نرسیده است، گفت: «یک طرح کلی مطرح شده است و ما هیچ پلتفرم خاصی را به‌صورت مصداقی بیان نکرده‌ایم.»


وی با تأکید بر اینکه وضعیت کنونی با توجه به شواهد و ادله موجود، شرایط مناسبی نیست، افزود: «در یک برنامه مشخص امیدواریم بتوانیم این وضعیت را بهبود بخشیم.» او همچنین به مشکل گسترده استفاده از فیلترشکن‌ها اشاره کرد و گفت: «فیلترشکن‌ها باعث شده‌اند که بدون هیچ محدودیتی، دسترسی به اینترنت امکان‌پذیر باشد و این مسئله به یکی از دغدغه‌های جدی تبدیل شده است».

یکی از وعده‌های آقای پزشکیان، رفع فیلترینگ بود که امید بسیاری را برای بازتر شدن فضای مجازی در کشور برانگیخت. با این حال، از زمان روی کار آمدن دولت جدید، اقدام ملموسی در این زمینه صورت نگرفته و فیلترینگ گسترده همچنان به قوت خود باقی است.

شایان ذکر است که در حالی وزیر ارتباطات از «بسته رفع فیلترینگ» سخن می‌گوید که پیش‌تر تأکید کرده بود سیاست‌گذاری فیلترینگ خارج از حوزه وزارت ارتباطات است و این وزارتخانه نقشی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به فیلترینگ ندارد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره