نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

کالبدشکافی هدست متا کوئست 3S شباهت‌های داخلی به کوئست 2 را نشان داد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

دیجیاتو/ متا هدست کوئست 3S را به روش‌های واضحی ارزان‌تر کرده است اما این دستگاه نسبت به Quest 3 پیشرفت شگفت‌انگیزی کرده است.

هدست واقعیت ترکیبی متا کوئست 3S اوایل این ماه در کنفرانس Meta Connect 2024 معرفی شد. کانال یوتیوب iFixit ویدیوd کالبدشکافی هدست متا Quest 3S را منتشر کرده که ظاهراً از نظر مشخصات داخلی، شباهت زیادی به هدست Quest 2 دارد.

اولین نکته‌ای که در این ویدیو به آن اشاره می‌شود، لنزهای فرسنل (Fresnel) هدست هستند که «شهرام مختاری» از iFixtit در پستی وبلاگی می‌نویسد 100 درصد با لنزهای استفاده‌شده در Quest 2 سازگار هستند. همچنین متا Quest 3S مکانیسم تنظیم IPD هدست قدیمی دارد و به‌جای استفاده از یک پنل برای هر چشم (مانند متا Quest 3) از پنل LCD بهره می‌برد.

کالبدشکافی متا کوئست 3S
کالبدشکافی iFixtit همچنین مشخص می‌کند متا Quest 3S برای نقشه‌برداری عمق به‌جای یک سنسور، دو سنسور IR دارد. مختاری می‌گوید «این پیشرفت نادر نسبت به Quest 3» باعث می‌شود 3S «به‌طور ویژه در فضاهای بدون نور خوب عمل کند».

علاوه‌براین، هدست متا از همان چیپ کوالکام اسنپدراگون XR2 بهره می‌برد و با کنترلرهای جدید متا Touch Plus که جداگانه فروخته می‌شوند، کار می‌کند.

همان‌طور که iFixit اشاره می‌کند، هیچ‌یک از ویژگی‌های این هدست نباید بد در نظر گرفته شوند. در واقع این تغییرات باعث می‌شوند کوئست 3S ارزان‌تر باشد. متا کوئست 3S برچسب قیمت 299.99 دلاری را به‌ همراه دارد اما Quest 3 با قیمت 499.99 دلار به فروش می‌رسد. بااین‌حساب، اگر قطعات مورداستفاده در Quest 3S خراب شوند، پیداکردن جایگزین آن‌ها دشوار نخواهد بود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم