نماد آخرین خبر

ولو: تا جهشی بزرگ در قدرت پردازشی اتفاق نیفتد، استیم‌دک ۲ عرضه نمی‌شود

منبع
زوميت
بروزرسانی
ولو: تا جهشی بزرگ در قدرت پردازشی اتفاق نیفتد، استیم‌دک ۲ عرضه نمی‌شود

زومیت/ ولو عرضه‌ی استیم‌دک ۲ را منوط‌بر جهشی بزرگ در قدرت پردازشی دانست.

در سال‌های اخیر، کنسول بازی استیم‌دک به پدیده‌ای جذاب در دنیای گیمینگ تبدیل شده است؛ چراکه امکان اجرای بازی‌های رایانه‌ای سنگین روی دستگاه قابل‌حمل را فراهم می‌کند. بااین‌حال با پیشرفت سریع فناوری، کاربران انتظار دارند که نسل بعدی این دستگاه با بهبودهای چشمگیری در‌زمینه پردازنده و گرافیک و سایر مشخصات فنی همراه شود.

بنابر گزارش Reviews، ولو (Valve)، سازنده‌ی محبوب پلتفرم استیم، انتظارات طرفداران نسل بعدی کنسول دستی خود را کاهش داد. این شرکت تأکید کرد که قصد ندارد هرساله نسخه جدیدی از استیم‌دک را روانه‌ی بازار کند و درعوض، روی ارتقای چشمگیر عملکرد سخت‌افزاری تمرکز خواهد کرد.

یکی از دلایل اصلی این تصمیم، فقدان پیشرفت‌های چشمگیر در فناوری پردازنده‌های کم‌مصرف است. پردازنده‌های فعلی قدرتمند هستند؛ اما هنوز برای ارائه‌ی جهشی بزرگ در عملکرد دستگاه‌های قابل‌حمل، کافی به‌نظر نمی‌آیند. ولو به‌دنبال جهش بزرگی در فناوری پردازنده‌ها است که بتواند هم‌زمان قدرت پردازشی فراوان و مصرف انرژی اندک را ارائه دهد.

ولو در حال بررسی استفاده از پردازنده‌های ARM در‌کنار پردازنده‌های x86 است. این امر می‌تواند به بهبود عملکرد و کاهش مصرف انرژی دستگاه کمک کند. همچنین، این شرکت در حال توسعه‌ی نسخه‌ی ARM64 از پلتفرم Proton است که به کاربران امکان می‌دهد تا بازی‌های بیشتری روی دستگاه‌های مبتنی‌بر آرم اجرا کنند.

علاوه‌بر‌این، ولو می‌خواهد مطمئن شود که استیم‌دک ۲ عمر باتری طولانی‌تری داشته باشد. باتوجه‌به اینکه بسیاری از کاربران از استیم دک برای بازی‌های طولانی استفاده می‌کنند، باتری قوی یکی از عوامل مهم در انتخاب دستگاه‌های قابل‌حمل است.

باتوجه‌به موضوعات گفته‌شده‌، ولو با اتخاذ رویکردی محتاطانه، به‌دنبال ارائه بهترین تجربه ممکن برای کاربران کنسول بازی خود است. این شرکت ترجیح می‌دهد که به‌جای عرضه‌ی دستگاه‌های جدید با بهبودهای جزئی، روی توسعه‌ی دستگاهی انقلابی تمرکز کند. باتوجه‌به این رویکرد، می‌توان انتظار داشت که استیم‌دک ۲ جهشی بزرگ در دنیای کنسول‌های قابل‌حمل آینده محسوب شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره