نماد آخرین خبر

میدجرنی به ابزاری تحت وب برای ویرایش عکس با هوش مصنوعی مجهز می‌شود

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
میدجرنی به ابزاری تحت وب برای ویرایش عکس با هوش مصنوعی مجهز می‌شود

دیجیاتو/ با این قابلیت که طی چند روز آینده ارائه خواهد شد، می‌توانید عکس‌های موجود در کامپیوتر خود را با هوش مصنوعی ویرایش کنید.

میدجرنی (Midjourny) به‌زودی قصد دارد با ارتقای ابزار تحت وب خود این امکان را به کاربران بدهد که تصاویر آپلودشده خود را با کمک هوش مصنوعی ویرایش کنند.

«دیوید هولتز»، مدیرعامل میدجرنی، به تک‌کرانچ می‌گوید این ابزار ارتقایافته تا چند روز آینده منتشر خواهد شد. با این ابزار کاربران همچنین می‌توانند اشیای موجود در تصاویر را بازسازی کنند و رنگ و سایر جزئیات آن‌ها را مطابق با نیاز خود تغییر دهند.

علاوه‌براین، هولتز از طریق حساب رسمی میدجرنی در دیسکورد اعلام کرده این ابزار ابتدا فقط در اختیار دسته‌ای از کاربران فعلی قرار خواهد گرفت.

نگرانی‌های بالقوه برای ابزار ویرایش عکس میدجرنی
درحال‌حاضر، امکان ویرایش تصاویر با هوش مصنوعی به ایده‌ای جذاب برای شرکت‌ها تبدیل شده است. البته توسعه چنین ابزارهایی بدون توجه به نکات امنیتی می‌تواند نگرانی‌هایی ایجاد کند؛ مانند نقض قانون کپی‌رایت و افزایش دیپ‌فیک‌های آنلاین.

شرکت‌های فناوری برای مقابله با این نگرانی‌ها اقداماتی انجام داده‌اند؛ برای مثال متا با برچسب‌گذاری عکس‌های ویرایش‌شده با هوش مصنوعی، حتی مواردی که کاملاً با این فناوری ساخته شده‌اند، سعی می‌کند این نگرانی‌ها را برطرف کند.

سال گذشته نیز میدجرنی متعهد شد از استاندارد فنی Digital Source Type استفاده کند. این استاندارد با جاسازی ابرداده‌ها در تصاویر نشان می‌دهد هوش مصنوعی آن‌ها را تولید کرده است. از سوی دیگر، Midjourney یکی از معدود پلتفرم‌های بزرگ هوش مصنوعی است که از پذیرش استاندارد C2PA خودداری کرده؛ این استاندارد منشأ کامل تصویر، ازجمله تجهیزات و نرم‌افزارهای مورداستفاده برای ساخت آن را مشخص می‌کند.

میدجرنی نمونه درخشانی در استقرار هوش مصنوعی مسئولانه نبوده و به‌دلیل استفاده از محتوای دارای حق‌چاپ از این پلتفرم شکایت شده اما در ماه‌های گذشته، اقداماتی برای محدود‌کردن امکان نشر دیپ‌فیک‌ها انجام داده است؛ مانند اضافه‌کردن فیلترهایی برای تولید تصویر شخصیت‌های سیاسی.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره