نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

آی‌مک M4 اپل با دوربین ارتقایافته در رنگ‌های جدید رونمایی شد

منبع
زوميت
بروزرسانی

زومیت/ به‌گفته‌ی اپل، آی‌مک M4 نسبت‌به محبوب‌ترین کامپیوترهای همه‌‌کاره‌ی ویندوزی تا ۴٫۵ برابر سریع‌تر عمل می‌کند.
 
اپل امروز از نسل جدید کامپیوتر رومیزی محبوب خود یعنی آی‌مک با تراشه‌ی M4 رونمایی کرد. این مدل جدید که از امروز قابل پیش‌خرید است، از سیستم-روی-چیپ M4 بهره می‌برد که شامل سی‌پی‌یو ۸ هسته‌ای و گرافیک حداکثر ۱۰ هسته‌ای می‌شود.

قیمت آی‌مک جدید برای مدل‌های پایه از ۱۲۹۹ دلار و برای مدل‌های رده‌بالاتر از ۱۴۹۹ دلار شروع می‌شود. یکی از تغییرات مهم این محصول، ارتقاء رم مدل پایه به ۱۶ گیگابایت است. آی‌مک جدید همچنان از نمایشگر ۲۴ اینچی با وضوح 4.5K بهره می‌برد که با کیفیت بالا، مثل همیشه می‌تواند کاربران را راضی نگه‌ دارد.

براساس بیانیه‌ی رسمی اپل، تغییر کوچک اما کاربردی دیگر در آی‌مک M4، پشتیبانی از لوازم‌جانبی مجهز به درگاه USB-C است. این تغییر مطابق با رویکرد جدید اپل در استفاده از درگاه کاربردی‌تر USB-C به‌جای لایتنینگ اعمال شده است.

آی‌مک M4 مثل مدل قبلی خود در ۷ رنگ جذاب سبز، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش، آبی و نقره‌ای عرضه می‌شود تا کاربران بتوانند گزینه‌ی موردنظرشان را مطابق سلیقه‌ی خود انتخاب کنند.

همان‌طور که اشاره شد پیش‌فروش آی‌مک M4 آغاز شده است و از ۸ نوامبر (۱۸ آبان ۱۴۰۳) به‌دست مشتریان خواهد رسید.

آی‌مک جدید تقریباً یک سال پس از معرفی آی‌مک M3 از راه رسید. نسل قبلی این محصول بیشتر روی ارتقای تراشه تمرکز داشت و ازنظر ظاهری تفاوت چندانی با آی‌مک M1 نداشت. اپل اعلام کرده بود مدل M3 نسبت‌به نسخه M1 بیش از دو برابر سریع‌تر عمل می‌کند.

تراشه‌ی M4 در آی‌مک جدید مزیت‌های جذابی به‌ارمغان آورده است. به‌عنوان مثال عملکرد این سیتسم-روی-چیپ هنگام کار با برنامه‌هایی مثل مایکروسافت اکسل، ۱٫۷ برابر سریع‌تر و در مرور وب روی سافاری ۱٫۵ برابر سریع‌تر از آی‌مک M1 است.

اپل گیمرها را هم فراموش نکرده است و به‌گفته‌ی این شرکت، بازی‌ها روی آی‌مک M4 بسیار روان با نرخ‌فریم دوبرابر بالاتر از آی‌مک M1 اجرا می‌شوند. ازطرف دیگر، سرعت آی‌مک جدید هنگام اعمال فیلترها و جلوه‌های بصری پیچیده در نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ، پریمیر پرو و غیره، نسبت‌به آی‌مک M1 حدود ۱٫۵ برابر سریع‌تر شده که این مورد برای محتواسازان بسیار ارزشمند است.

به‌گفته‌ی اپل، آی‌مک M4 نسبت‌به محبوب‌ترین کامپیوترهای همه‌کاره‌ی ویندوزی مجهز به پردازنده اینتل Core 7 تا ۴٫۵ برابر سریع‌تر عمل می‌کند اما معیار دقیق این محاسبات مشخص نیست. درنهایت کامپیوتر همه‌کاره جدید اپل نسبت‌به محبوب‌ترین مدل آی‌مک مجهز به پردازنده‌های اینتل، تا ۶ برابر سریع‌تر عمل می‌کند.

اپل چند ماه قبل، تراشه‌ی M4 را به‌همراه نسل جدید آیپد پرو M4 معرفی کرد. این سیستم-روی-چیپ قدرتمند اکنون برای اولین‌بار به خط تولید مک‌های اپل راه پیدا کرده است. M4 در آیپد پرو بر اساس نسل دوم فناوری ۳ نانومتری ساخته شده است و طبق گفته‌های اپل، سی‌پی‌یو آن حداکثر از ۱۰ هسته و گرافیکی آن نیز از ۱۰ هسته بهره خواهد برد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره