logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

سال ۲۰۲۰ در تسخیر گوشی‌ های هوشمند اپل

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
سال ۲۰۲۰ در تسخیر گوشی‌ های هوشمند اپل

باشگاه خبرنگاران/ شرکت اپل در سال ۲۰۲۰ با معرفي محصولات جديد خود، به خصوص خانواده آيفون ۱۲، توانست بازار گوشي‌هاي هوشمند را در اختيار بگيرد.

سرانجام در اکتبر و نوامبر سال ۲۰۲۰ اپل گوشي‌هاي هوشمند جديد خود را کمي ديرتر از موعد تعيين شده منتشر کرد. اين مدل‌ها که اولين گوشي‌هاي اپل با فناوري 5G بودند که در قالب يک خانواده عرضه شدند. چهار اعضاي اين خانواده شامل آيفون ۱۲، آيفون ۱۲ پرو، آيفون ۱۲ پرو مکس و آيفون ۱۲ ميني هستند.

اپل همچنين به فروش برخي از مدل‌هاي قديمي خود از جمله آيفون جديد SE که در اوايل سال گذشته ميلادي عرضه شد، ادامه داد. همه نشانه‌ها حاکي از آن است که آيفون‌هاي جديد فروش بسيار خوبي داشته‌اند. شرکت تحقيقاتي Consumer Intelligence Research Partners ارقام مربوط به آيفون‌هاي جديد را اعلام کرده که بيش از سه چهارم فروش آيفون در ايالات متحده در ماه‌هاي اکتبر و نوامبر مربوط به مدل‌هاي جديد آيفون بوده‌ است. از اين مقدار، iPhone 12 با ۲۷ درصد محبوب‌ترين و  آيفون ۱۲ ميني با ۶ درصد کمترين محبوبيت را بين مشتريان داشته است.

برتري محصولات جديد اپل در بازار فروش سال ۲۰۲۰

جوش لوويتز، موسس CIRP، گفت: "مدل‌هاي آيفون ۱۲ در زمان معرفي سهم قابل توجهي از بازار را به دست آورد، اما سهم هرکدام متفاوت بود زيرا آيفون ۱۲ ميني درصد کمي را نسبت به ساير مدل‌ها به خود اختصاص داده‌ است. اپل طيف گسترده‌اي از مدل‌هاي جديد را بيش از هر زمان ديگري به بازار عرضه کرده و آن را به دو جفت مدل تقسيم کرده‌ بنابراين مقايسه با نسخه‌هاي قبلي امکان‌پذير نيست. علاوه بر اين اپل در اوايل سال iphone SE جديدي را روانه بازار کرد که باعث پيچيدگي بيشتر بازار رقابت شد".

گوشي‌ هاي هوشمند اپل

آيفون‌هاي جديد نسبت به مدل‌هاي ۲۰۱۹ سهم بيشتري از آيفون‌هاي کل بازار را در اختيار داشتند که البته جاي تعجب نبود زيرا تلفن‌هاي جديد داراي فناوري 5G بودند. در مقايسه با عرضه سال گذشته iPhone 11 که ۶۹ درصد از فروش در دوره پس از عرضه را به خود اختصاص داده بود، چهار مدل iPhone 12 با ۷۶ درصد فروش عملکرد بهتري داشته‌‌اند. با اين حال مدل شاخصي در بين محصولات جديد وجود ندارد و همه آن‌ها تقريبا درصدي مشابه را به خود اختصاص داده‌اند. در مقابل در سال ۲۰۱۹ سهم گوشي iphone 11 از بازار ميزان باورنکردني ۳۹ درصد فروش بود با اينکه iphone 11‌ Pro و Pro Max با هم فقط ۳۰ درصد از فروش را به خود اختصاص داده بودند.

گوشي‌ هاي هوشمند اپل

برتري محصولات اپل نسبت به رقبا

از ده تلفن هوشمند فعال شده در روز کريسمس، ۹ مورد از آن‌ها مدل آيفون بودند. فلوري گفت: "دستگاه‌هاي اپل از ده رتبه برتر ۹ مکان را در اختيار داشتند که گوشي K30 ال جي تنها محصول غير اپل در اين فهرست بود. آيفون ۱۱ براي دومين سال متوالي در جايگاه اول قرار گرفت و پس از آن iPhone XR 2018 قرار دارد. آيفون ۱۲ پرو مکس، مقام سوم را به خود اختصاص داده است. به طور معمول بالاترين سطح فروش دستگاه‌هاي اپل در هنگام معرفي و عرضه عمومي آن‌ها است، زيرا مشتريان براي خريد پيشرفته‌ترين تلفن هوشمند اپل با يکديگر رقابت مي‌کنند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم