نماد آخرین خبر

کاملا هریس از تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی حمایت نکرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کاملا هریس از تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی حمایت نکرد

ایرنا/ مشاور امنیت ملی کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا و معاون جو بایدن رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که وی از توقف انتقال تسلیحات به اسرائیل در بحبوحه جنگ با غزه حمایت نمی کند.

به گزارش "الجزیره انگلیسی" فیل گوردون در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: «هریس از تحریم تسلیحاتی اسرائیل حمایت نمی‌کند.»

وی افزود که هریس همیشه متعهد به حفاظت از اسرائیل خواهد بود.

این بیانیه در بحبوحه درخواست ها برای شفافیت موضع هریس در مورد حمایت آمریکا از جنگ مرگبار غزه منتشر می شود. هریس شخصاً در مورد انتقال تسلیحات آمریکا به اسرائیل که برای کشتن غیرنظامیان استفاده می شود، اظهار نظر نکرده است.

نشریه «نیوزویک» با اشاره به تاثیرگذاری گروه‌های حامی فلسطین در نتایج انتخابات آمریکا و تلاش «جنبش ملی غیرمتعهد» این کشور در اعمال فشار به دولت برای آتش‌بس فوری و دائمی در غزه، نوشت که این گروه‌ها همزمان با داغ شدن کمپین هریس-والز خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم اسرائیل از سوی نامزد دموکرات‌ها شدند.

چند نفر از مقامات عالی رتبه «جنبش ملی غیرمتعهد» آمریکا و گروه‌های حامی فلسطین در این کشور، دیروز (چهارشنبه) با کامالا هریس معاون رئیس جمهوری و تیم والز فرماندار ایالت مینه سوتا که به تازگی به عنوان یار انتخاباتی هریس معرفی شده است، ‌ملاقات کردند.

این گزارش افزود: فعالان ضد اسرائیلی در این دیدار نگرانی‌های خود در مورد «تامین سلاح از سوی ایالات متحده برای جنگ و اشغالگری اسرائیل علیه فلسطینیان» را با نامزد دموکرات ها و معاون او مطرح کردند. به گفته این سازمان، آنها همچنین خواستار ملاقات با هریس برای بحث در مورد تحریم تسلیحاتی اسرائیل و آتش بس دائمی در غزه شدند.

دولت آمریکا از آغاز جنگ ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به پشتیبانی و حمایت همه جانبه تسلیحاتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی از این رژیم اقدام کرده است. در همین راستا، تاکنون محموله های سلاح زیادی از جمله بمب های سنگین چند طنی وارد سرزمین های اشغالی شده و در حملات به مناطق مسکونی نوار غزه استفاده شده است. در اثر ریخته شدن این بمب ها روی نوار غزه، هزاران شهروند فلسطینی شهید یا زخمی شده اند.

در همین زمینه، اردیبهشت سالجاری وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بطور علنی اعلام کرد که از زمان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ برابر با ۱۵ مهر ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۵۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری M۷۹۵ به سرزمین های اشغالی فلسطین ارسال کرده است. این گلوله‌های بزرگ در واحدهای توپخانه «هویتزر» استفاده می‌شوند.

وزارت دفاع آمریکا همچنین گفته بود در طی این مدت، ۳۰ هزار چاشنی M۴ برای هویتزر و همچنین هزاران گلوله توپ و گلوله تانک تحویل رژیم صهیونیستی داده است.

نتانیاهو سوم تیرماه با اعلام مخالفت مجدد خود با توقف جنگ علیه نوار غزه، خواستار دریافت سلاح بیشتری از آمریکا برای تداوم قتل عام و نسل کشی در منطقه شده بود. او در جلسه کابینه خود با انتقاد از آنچه آن را کُندی کمک تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی خوانده بود، گفته بود که از حدود چهار ماه قبل ارسال تسلیحات از آمریکا به تل آویو کاهش قابل توجهی یافته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره