نماد آخرین خبر

سرمایه‌گذاری دموکرات‌ها برای مشارکت آمریکایی‌های خارج از کشور در انتخابات ۲۰۲۴

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سرمایه‌گذاری دموکرات‌ها برای مشارکت آمریکایی‌های خارج از کشور در انتخابات ۲۰۲۴

ایرنا/ تارنمای شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا امروز (دوشنبه) در مطلبی نوشت: دموکرات‌ها سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را برای مشارکت رای‌دهندگان ساکن خارج از ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری این کشور آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، «سی‌بی‌اس» گزارش داد که در حالی که حزب دموکرات آمریکا تخمین می‌زند که حدود ۱.۶ میلیون آمریکایی ساکن خارج از این کشور، اهل ایالت‌های مهم موسوم به «میدان نبرد» هستند، این حزب برای اولین بار برای مشارکت رای‌دهندگان مقیم خارج از ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ سرمایه‌گذاری می‌کند.

بر اساس جزئیاتی که با «سی‌بی‌اس نیوز» به اشتراک گذاشته شده است، «کمیته ملی دموکرات» (DNC) ۳۰۰ هزار دلار را برای دستیابی به رای‌دهندگان مقیم خارج آمریکا، اعم از نظامی و غیرنظامی، سرمایه‌گذاری می‌کند.

این سرمایه‌گذاری برای کمک به تشکیلات موسوم به «دموکرات‌های خارج از کشور» (Democrats Abroad) است؛ انجمن رسمی‌ دموکرات‌ها که متصدی نام‌نویسی [ارائه نشانی و غیره جهت تایید صلاحیت برای شرکت در انتخابات] و کمک به رای‌دهندگان غیرنظامی ساکن خارج از ایالات متحده از جمله دانشجویان آمریکایی است.

طبق نتایج نظرسنجی «اداره انتخابات و رای‌گیری»، از حدود ۵ میلیون نظامی و دیگر آمریکایی‌هایی که سن مجاز برای رای دادن را دارند و ساکن خارج از ایالات متحد هستند، ۱.۲۵ میلیون نفر برای رای دادن در انتخابات ۲۰۲۰ این کشور نام‌نویسی کردند.

بر اساس این گزارش، «کمیته ملی دموکرات» بر این باور است بیش از ۱.۶۲ میلیون رای‌دهنده آمریکایی خارج از کشور، از ایالت‌های کلیدی موسوم به «میدان نبرد» هستند، یعنی ایالت‌های آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین که به شدت مورد توجه کمپین‌های انتخاباتی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده هستند.

راجر لاو (Roger Lau) معاون مدیر اجرایی کمیته ملی دموکرات با بیان اینکه «هر یک رای مهم است»، گفت: دموکرات‌ها هیچ چیزی را به دست سرنوشت و شانس نمی‌سپارند و سرمایه‌گذاری هنگفتی با حزب ما در خارج از کشور انجام می‌دهند تا این اطمینان حاصل شود که تک تک شهروندان آمریکایی در این انتخابات تاثیرگذاری خود را خواهند داشت.

از سوی دیگر، مارتا مک‌دویت-پوگ (Martha McDevitt-Pugh) رئیس انجمن «دموکرات‌های خارج از کشور» اظهار داشت: از زمانی که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از نامزدی خود در ۲۱ ژوئیه (۳۱ تیر) کناره‌گیری کرد، تعداد آمریکایی‌های خارج از کشور که برای رای دادن ثبت‌نام و از طریق تارنمای «votefrombroad.org» درخواست رای خود را ثبت کرده‌اند، ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

جو بایدن ۸۱ ساله به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا که در مناظره اخیر خود با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده رسوایی به بار آورد، در نهایت تحت فشار هم حزبی‌های خود در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور کناره گیری و از معاون خود، کامالا هریس حمایت کرد.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره