نماد آخرین خبر

واشنگتن‌پست: توافق غزه احتمالا به دلیل ابهام منجر به آتش‌بس نشود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واشنگتن‌پست: توافق غزه احتمالا به دلیل ابهام منجر به آتش‌بس نشود

ایسنا/ رسانه آمریکایی به نقل از دیپلمات‌های آگاه گزارش داد، متن توافق احتمالی در مورد آزادی اسرا در نوار غزه مبهم است، بنابراین تردیدهایی وجود دارد که این بتواند به آتش‌بس دائمی بین رژیم صهیونیستی و جنبش فلسطینی حماس منجر شود.

در پی تازه‌ترین دور از رایزنی‌ها به منظور حصول آتش‌بس در غزه و توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین که ظاهرا با شرط و شروط‌های جدید صهیونیست‌ها همراه شده است، روزنامه «واشنگتن‌پست» گزارش داد، حتی اگر توافقی حاصل شود، به دلیل ابهام در متن آن، تردیدهای گسترده‌ای وجود دارد که منجر به پایان جنگ در غزه شود.

به نوشته این نشریه، پیش‌نویس توافق پیش‌بینی می‌کند که پس از آزادی اکثر اسرا توسط حماس، رژیم صهیونیستی و حماس در شش هفته اول آتش‌بس برای آتش‌بس دائمی وارد مذاکره شوند. با این حال، این منابع گفتند که اگر تل‌آویو تشخیص دهد که مذاکرات شکست خورده است، می‌تواند عملیات نظامی خود را در نوار غزه از سر بگیرد.

پیش از این، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد نتانیاهو به کار برای پیشبرد توافق غزه که تعداد اسرای آزاد شده را به حداکثر می‌رساند، ادامه می‌دهد و همچنین تاکید کرد که ارتش صهیونیستی در کریدور مرز بین نوار غزه و مصر باقی بماند.

در بیانیه مشترک ایالات متحده، قطر و مصر که توسط دفتر «عبدالفتاح سیسی» رئیس‌جمهور مصر منتشر شد، آمده است که میانجی‌ها پیشنهاد آتش‌بسی را به رژیم صهیونیستی و جنبش فلسطینی حماس ارائه کرده‌اند که اختلافات بین طرفین را کاهش می‌دهد.

بر اساس این بیانیه، مذاکراتی که در روزهای پنجشنبه و جمعه در دوحه پایتخت قطر انجام شد، جدی و سازنده بود و در فضایی مثبت پیش رفت.

به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است که مقامات ارشد دولتی مصر، ایالات متحده و قطر قبل از پایان هفته آینده در قاهره به امید دستیابی به توافقی در راستای خطوط پیشنهادی روز جمعه، دیدار خواهند کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره