نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

نتانیاهو: بین محور فیلادلفیا و اسرا، من فیلادلفیا را انتخاب می‌کنم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نتانیاهو: بین محور فیلادلفیا و اسرا، من فیلادلفیا را انتخاب می‌کنم

ایسنا/ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد اگر وضعیت به جایی برسد که بین حفظ کنترل بر محور فیلادلفیا و آزادی اسرا یکی را انتخاب کند، وی محور فیلادلفیا را انتخاب می‌کند.

«بنیامین نتانیاهو» به مسئولان ارشد تیم مذاکره کننده خود گفت در زمان کنونی وی محور فیلادلفیا را ترجیح می‌دهد و اگر وضعیت به جایی برسد که بین حفظ کنترل بر محور فیلادلفیا و آزادی اسرای صهیونیست در غزه مجبور شود یکی را انتخاب کند، محور فیلادلفیا را انتخاب می‌کند.

از سوی دیگر سایت واللا به نقل از منابع اعلام کرد که نتانیاهو طی دو روز اخیر با «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی دیدار کرد تا وی را به قبول معامله تبادل اسرا قانع کند.

در این راستا «دنیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد ارتش برای آزادی اسرای صهیونیست از غزه تلاش می‌کند اما قادر نیست تمام اسرا را از طریق عملیات نظامی بازگرداند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه نیز گفت: هرگز جنگ غزه را متوقف نخواهیم کرد و پیشنهادات ارائه شده برای آتش‌بس مردود است‌.

او مدعی شد «فشار نظامی برای وادار کردن حماس به کنار گذاشتن خواسته‌هایش کافی است».

وبسایت عبری واللا به نقل از نتانیاهو نیز گزارش کرده بود ارتش رژیم صهیونیستی به هیچ وجه و به‌رغم فشارهای زیاد، از محورهای فیلادلفیا و نتزاریم عقب‌نشینی نخواهد کرد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از منابع آگاه گزارش داده بیانیه نتانیاهو درباره عدم عقب‌نشینی از این محورها «با هدف به شکست کشاندن مذاکرات است».

این منابع همچنین گفته‌اند نتانیاهو پس از اطلاع از پیشرفت در مذاکرات، بیانیه‌ای را صادر کرد که با آنچه با میانجی‌ها توافق شده بود، در تناقض بود.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی هم گزارش کرد مسوول مذاکرات آتش‌بس از شرکت در مذاکرات قاهره امتناع کرده و این مذاکرات را به دلیل لجبازی نتانیاهو بی‌فایده عنوان کرد. او گفت نتانیاهو در مساله محور فیلادلفیا و گذرگاه نتزاریم قاطع است و کوتاه نمی‌آید.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین گزارش کرده نتانیاهو به ۲ شرط ماندن در محور فیلادلفیا و بازرسی فلسطینی‌هایی که می‌خواهند به شمال نوار غزه بازگردند، پایبند است.

نمایندگان سرویس اطلاعات موساد و شین‌بت ترتیبات امنیتی در محور فیلادلفیا را جهت انعقاد توافق آتش‌بس بررسی کردند و در صورت عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از این محور، تل‌آویو خواهان اقداماتی برای جلوگیری از نزدیک شدن حماس به مرز مصر خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره