نماد آخرین خبر

نظر جنبش فتح درباره دیدار محمود عباس از غزه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نظر جنبش فتح درباره دیدار محمود عباس از غزه

ایرنا/ دبیر جنبش فتح در شمال لبنان در اظهاراتی گفت که دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان از نوار غزه تاکیدی بر یکپارچگی سرزمین فلسطین است.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا، «مصطفی ابوحرب» در گفت وگو با رادیو اسپوتنیک، افزود: عباس به نوار غزه خواهد رفت زیرا اصرار دارد که در کنار ملت فلسطین باشد.

وی با اشاره به مخالفت رژیم صهیونیستی با دیدار محمود عباس از نوار غزه اضافه کرد: او از روز نخست فدایی بوده است و از تهدیدها هراسی ندارد.

ابوحرب گفت: هدف او از بازدید از نوار غزه تاکیدی بر تجزیه ناپذیر بودن فلسطین است و اینکه عباس رئیس همه فلسطینی‌ها در کرانه باختری، قدس و نوار غزه است.

وی افزود: جنبش فتح به برادران خود در جهان عرب و به ویژه اتحادیه عرب برای توقف حمام خون در نوار غزه امید بسته است.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز ۲۵ مرداد در پارلمان ترکیه اعلام کرد که به غزه سفر خواهد کرد.

وی خطاب به نمایندگان پارلمان ترکیه، گفت: در مقابل شما و همه دنیا اعلام می‌کنم که همراه با رهبران فلسطینی تصمیم گرفتیم به نوار غزه برویم. از شورای امنیت می‌خواهم به ما کمک کند به غزه برویم و مقصد بعدی من قدس شریف پایتخت ابدی فلسطین خواهد بود. ۱۴۹ کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

وی در پایان افزود: از سران کشورهای اسلامی و عربی و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل می‌خواهم همراه با ما برای توقف جنگ علیه غزه به این باریکه سفر کنند. ملت مقاوم و پایدار فلسطین دیر یا زود به استقلال و آزادی خواهد رسید و رژیم اشغالگر رو به زوال نابودی خواهد بود. ملت فلسطین تنها از هویت و حقوق خود دفاع نمی‌کند بلکه در خط مقدم دفاع از امت اسلامی در مقابله با پروژه توسعه طلبانه صهیونیسم قرار دارد.

وب سایت صهیونیستی واللا در این باره به نقل از ۲ منبع مطلع اعلام کرد که «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین نامه‌ای را برای «زاحی هنگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ارسال کرد و در آن خواستار صدور مجوز برای «محمود عباس» به منظور سفر به نوار غزه شد.

طبق گفته این منابع، الشیخ همچنین درخواست مشابهی را برای دولت آمریکا ارسال کرده است.

در این نامه آمده است که عباس می‌خواهد از طریق اراضی اشغالی و نه از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شود.

واللا در ادامه نوشت: تصمیم نهایی در این زمینه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خواهد بود و تاکنون هیچ اظهارنظری از سوی دفتر او در این مورد منتشر نشده است.

در همین راستا خبرگزاری فلسطینی «وفا»، اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین تحرکات و ارتباطات خود در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای ایجاد مقدمات عزیمت محمود عباس و دیگر اعضای رهبری آن به نوار غزه را آغاز کرده است.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در این زمینه با سازمان ملل متحد، اعضای دائم شورای امنیت و تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه اروپا و آفریقا ارتباط برقرار شده است.


این خبرگزاری افزود که سفر عباس و اعضای تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه با هدف همراهی با مردم غزه که در معرض یک جنگ «نسل‌کشی» قرار دارند، انجام می‌گیرد.

خبرگزاری «وفا» تاکید کرد که تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی بخش فلسطین این صلاحیت را دارند که مسئولیت کل سرزمین‌های فلسطینی را برای ایجاد «وحدت ملی» به عهده بگیرند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره