نماد آخرین خبر

بهانه‌تراشی جدید صهیونیست‌ها برای جلوگیری از امضای توافق تبادل اسرا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بهانه‌تراشی جدید صهیونیست‌ها برای جلوگیری از امضای توافق تبادل اسرا

ایسنا/ رئیس سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی در تلاش برای ایجاد مانعی جدید بر سر راه معامله تبادل اسرا، مدعی فعالیت اسرای فلسطینی در زندان و برنامه‌ریزی آنها برای ملحق شدن به جنبش حماس پس از آزادی شد.
 «کوبی یعقوبی» رئیس سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی که شخصیتی نزدیک به «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی این رژیم در نامه‌ای محرمانه برای مقامات نظامی و امنیتی ارشد رژیم اشغالگر نوشت: «تمامی رهبری حماس در دهه گذشته متشکل از زندانیان آزاد شده و بخشی از مبادله اسرا بود که در گذشته صورت گرفت. باید فرض کرد که خلاء ایجاد شده پس از ترور تعداد زیادی از رهبران این جنبش، توسط افرادی که در حال حاضر در زندان هستند پر می‌شود و آنها در صورت آزادی عملیات‌هایی را انجام خواهند داد که بسیاری از اسرائیلی‌ها را به کام مرگ خواهد کشاند.»

طبق گزارش روزنامه «الشرق الاسط»، وی که چند ماه قبل توسط بن گویر در این سمت منصوب شد، ادعا کرد: «برخی از این اسرا از الان برای ملحق شدن به رهبری حماس پس از آزادی برنامه‌ریزی می‌کنند و نقش‌ها و ماموریت‌های خود را نیز مشخص کرده‌اند.»

وی ادامه داد: «سازمان زندان‌ها اطلاعات گسترده و عمیقی از امور مرتبط با حماس در اختیار دارد و دستگاه اطلاعاتی آن امور این جنبش و سایر جنبش‌ها را پیگیری می‌کند. بنابراین، هر معامله‌ای که منجر به آزادی رهبران آنها شود، باید نظر ما را در نظر بگیرد و مانند دفعات قبل از آن غافل نشویم.»


این مقام صهیونیست همچنین مدعی شد: «ما اصولا با آزادی اسرا مخالف نیستیم، برعکس، زندان‌های ما پر شده است و می‌خواهیم تعداد بیشتر آنها بروند. اما گروهی از رهبران گروه‌های فلسطینی هستند که نمی‌توانند آزاد شوند و کابینه اسرائیل باید بر آنها حق وتو بگذارد و به هیچ وجه با آزادی آنها موافقت نکند.»

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات پیرامون انعقاد توافق آتش‌بس و تبادل اسرا در قاهره، پایتخت مصر در جریان است و در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

جنبش حماس نیز که از کارشکنی رژیم صهیونیستی در مسیر تبادل اسرا به خوبی آگاه است، در مناسبت‌های مختلف تبادل واقعی اسرا را به‌عنوان یکی از شروط مهم و اصلی خود مطرح کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره