نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

تجاوز اشغالگران ادامه دارد؛ شهادت۵۰ فلسطینی از بامداد تاکنون

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تجاوز اشغالگران ادامه دارد؛ شهادت۵۰ فلسطینی از بامداد تاکنون

ایرنا/ منابع خبری با اشاره به عقب نشینی نیروهای اشغالگر از شهرک «حمد» در شهر خان‌یونس اعلام کردند که از بامداد امروز(شنبه) تاکنون ۵۰ فلسطینی در نتیجه تجاوز نظامیان صهیونیست به بخش های مختلف نوار غزه به شهادت رسیدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رادیو صوت القدس، از بامداد امروز تاکنون در نتیجه تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، ۵۰ شهزوند فلسطینی به شهادت رسیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تیپ ۲۵۲ این رژیم از روز جمعه حملاتی علیه شهر غزه و در نزدیکی گذرگاه های آن انجام داده است.

ارتش اشغالگر همچنین مدعی شد که ۹۸ حمله هوایی علیه رزمندگان مقاومت در رفح و در نزدیکی انبارهای تسلیحاتی خود انجام داده‌ است.

از سوی دیگر، منابع خبری گزارش دادند که نیروهای ارتش صهیونیستی از شهرک «حمد» واقع در خان‌یونس در جنوب نوار غزه عقب نشینی کرده اند.

این در حالی است که سازمان دفاع شهری غزه گزارش داد که نیروهای اشغالگر مدرسه «مصطفی حافظ» واقع در غرب شهر غزه را بمباران کرده و ۱۰ نفر را به شهادت رساندند.

این سازمان اعلام کرد که ابزارهای لازم برای آواربرداری در اختیار ندارد، به همین دلیل تعدادی از قربانیان زیرآوار خواهند ماند.

سازمان دفاع شهری غزه تاکید کرد: رژیم اشغالگر یک بخش کامل از مدرسه ای که ۷۰۰ آواره در آن حضور داشتند را بمباران کرد.

این سازمان افزود: این جنایتی علیه غیرنظامیان بی گناه است که در مدرسه پناه گرفته بودند.

این خبر در حالی منتشر می شود که سه شنبه گذشته نیز رژیم صهیونیستی با حمله به مدرسه مصطفی حافظ ۱۲ آواره فلسطینی را به شهادت رساند؛ جنایتی که واکنش جنبش های حماس و جهاد اسلامی را در پی داشت.

حماس در بیانیه‌ای با محکوم کردن این جنایت، دولت آمریکا را مسئول آن دانست و افزود: بمباران جنایتکارانه ارتش اشغالگر و فاشیست صهیونیستی در مدرسه مصطفی حافظ که هزاران آواره را در خود جای داده بود و منجر به شهادت دستکم ۱۲ آواره و گرفتار شدن شمار زیادی در زیر آوار شد، تاییدی بر خونریز بودن کابینه افراطی نتانیاهو و رویکرد جنایتکارانه و اصرار آن بر ادامه جنگ نسل‌کشی علیه ملت ما در نوار غزه است.

حماس تاکید کرد: جو بایدن و دولت او را مسئول کامل ادامه این کشتارها علیه مردم خود می‌دانیم؛ چراکه این جنایات بدون همدستی کامل آمریکا و حمایت سیاسی و نظامی این کشور از کابینه تندروهای صهیونیست ادامه نمی‌یافت.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل و نهادهای آن می‌خواهیم که به طور جدی برای متوقف کردن این جنایات و تخلفات مداوم علیه غیرنظامیان بی‌دفاع تلاش کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره