نماد آخرین خبر

زلنسکی: اوکراین به زودی می‌تواند به هر نقطه روسیه حمله کند

منبع
فارس
بروزرسانی
زلنسکی: اوکراین به زودی می‌تواند به هر نقطه روسیه حمله کند

فارس/ ولودومیر زلنسکی شنبه در سالگرد روز استقلال اوکراین بار دیگر مسکو را به حمله به خاک روسیه تهدید کرد.
ولودومیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با انتشار پیامی ویدئویی سالگرد استقلال اوکراین از شوروی سابق را تبریک گفت.
زلنسکی در این سخنرانی ضمن هشدار به روسیه گفت: «دشمن ما روش انتقام اوکراینی‌ها را خواهند فهمید... آن‌ها دیر یا زود می‌فهمند که پاسخ اوکراین به اقصی نقاط فدراسیون روسیه، که منبع علیه زندگی کشور و ملت ما است، خواهد رسید.»
رئیس جمهور اوکراین در ادامه بیان کرد که روسیه خواستار تبدیل اوکراین به «منطقه حائل» بوده، اما اکنون به دنبال ممانعت از تبدیل شدن کشورش به «فدراسیون حائل» است.
وی همچنین مدعی شد که این پیام 13 دقیقه‌ای را در منطقه سومی گرفته است، محلی که عملیات نفوذ غافلگیرانه ارتش اوکراین به خاک روسیه در آن آغاز شد.ارتش اوکراین 16 مرداد در یک عملیات غافلگیرانه توانست وارد خاک روسیه شود و بخشی از استان کورسک را به کنترل خود درآورد.در پی این تهاجم بالغ بر 120 هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند و در استان‌های مجاور سکونت پیدا کردند. ارتش اوکراین مدعی شده است که کنترل 1000 کیلومتر مربع از خاک روسیه را به دست گرفته است.این عملیات بزرگترین حمله اوکراین به روسیه و اولین تهاجم عناصر خارجی به داخل خاک این کشور پس از جنگ جهانی دوم بوده است.
با این وجود، عملیات‌های ارتش روسیه در جبهه‌های درگیری داخل اوکراین همچنان ادامه می‌دهد و مسکو به چند منطقه دیگر در دونتسک اوکراین تسلط پیدا کرده است. ارتش روسیه همچنین اعلام کرد که پیشروی‌های کی‌یف در خاک روسیه متوقف شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره