نماد آخرین خبر

حادثه چاقوکشی آلمان احتمالا تروریستی است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
حادثه چاقوکشی آلمان احتمالا تروریستی است

ایسنا/  به گفته یک مقام آلمانی، حادثه چاقوکشی‌ اخیر در آلمان «احتمالا» ماهیت تروریستی دارد. 

پیشتر گزارش شد که طبق اعلام پلیس آلمان،  در یک حادثه چاقوکشی در شهر «زولینگن» واقع در غرب این کشور ۳ نفر کشته و ۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

پلیس محلی در گزارشی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد مرگ سه نفر را تایید کرده و گفته است که چهار نفر دیگر به شدت زخمی شده‌اند.

پس از وقوع حادثه پلیس در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: «ماموران ما به تعداد زیاد در محل مستقر شده‌اند و در جستجوی عامل جرم هستند.»

براساس گزارش‌ها حمله در ساعت ۲۱:۴۵ شب (جمعه) به وقت محلی روی داد.

اما با گذشت چندین ساعت و ادامه یافتن جست‌وجوها برای یافتن مهاجم ناشناس در آلمان، شامگاه امروز - شنبه - یک مقام رسمی گفت که این حمله، «احتمالا یک حمله تروریستی» است.

طبق گزارش اخیر خبرگزاری آمریکایی «رویترز»، تاکنون پلیس یک فرد ۱۵ ساله را بازداشت کرده و در حال بررسی است که آیا ارتباطی بین این نوجوان و فرد مهاجم وجود دارد یا خیر.

در همین حین، «مارکوس کسپرز»، یکی از مقامات دفتر دادستانی در «دوسلدورف»، در یک کنفرانس خبری بعد از ظهر گفت که احتمال «تروریسم» را نمی توان رد کرد. وی علت این نتیجه گیری را، شناخته نشدن هرگوه انگیزه دیگری معرفی کرد و گفت: «به نظر می رسد که قربانیان با هم ارتباطی نداشته باشند.»

در همان جلسه توجیهی، «تورستن فلیس» یکی از مقامات پلیس تأیید کرد که به نظر می رسد فرد مهاجم، گلوی قربانیان خود را هدف گرفته است.

پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحقیقات و جست و جو برای یافتن عاملان احتمالی و دلایل این جنایت به‌طور کامل ادامه دارد».

پلیس همچنین اعلام کرد که این حادثه اواخر روز جمعه زمانی رخ داد که این مرد با چاقو به چندین نفر حمله کرد و انگیزه وی مشخص نیست.

در همین راستا، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مجرم باید به سرعت دستگیر و طبق قانون مجازات شود.»

«نانسی فایزر»، وزیر کشور آلمان نیز در اظهاراتی گفت: «مقامات امنیتی هر کاری که از دستشان بر می‌آید برای دستگیری این فرد و تحقیق درباره علت حمله در میدان بازار در سولینگن، که گروه‌های موسیقی زنده در آن مشغول نواختن بودند، انجام می‌دهند.»

تیم کورزباخ، شهردار زولینگر نیز در پیامی در شبکه‌های اجتماعی نوشت که حاضران در این جشنواره دچار شوک، وحشت و اندوه زیاد هستند.

حمله در جریان برگزاری جشنواره‌ای به مناسبت ششصدوپنجاهمین سالگرد تاسیس شهر روی داد.

پلیس روز شنبه میدان را محاصره کرده بود و عابران بیرون از موانع شمع و گل گذاشتند.

مقامات، باقیمانده جشنواره آخر هفته را لغو کردند.

طبق گزارش رویترز، چاقوکشی و تیراندازی مرگبار در آلمان نسبتاً غیرمعمول است. دولت این کشور اوایل ماه جاری اعلام کرد گفت که می‌خواهد با کاهش حداکثر طول مجاز، قوانین مربوط به چاقوهایی را که می‌توان در انظار عمومی حمل کرد، تشدید کند.

از طرفی، به گزارش بی‌بی‌سی، این حمله در حالی اتفاق می‌افتد که کمی بیش از یک هفته پیش وزیر کشور آلمان خواستار تدابیر سخت‌تر برای مهار جرایم با چاقو شده بود.

در ماه ژوئن، یک پلیس ۲۹ ساله پس از اصابت چاقو در «مانهایم» در جریان حمله تظاهرکنندگان جناح راست جان باخت. حمله با چاقو در قطاری در سال ۲۰۲۱ نیز تعدادی را مجروح کرد.

«هربرت رئول»، وزیر کشور نوردراین-وستفالن، اوایل روز شنبه از محل حادثه بازدید کرد و به خبرنگاران گفت که این حمله هدفمند، اقدامی علیه جان انسان‌ها بوده است، اما از گمانه زنی در مورد انگیزه پشت این حمله خودداری کرد.

سولینگن که به دلیل صنعت تولید چاقو شناخته شده است، شهری با جمعیتی حدود ۱۶۵ هزار نفر است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره