نماد آخرین خبر

مسکو: واشنگتن از تشدید تنش در خاورمیانه خودداری کند

منبع
فارس
بروزرسانی
مسکو: واشنگتن از تشدید تنش در خاورمیانه خودداری کند

فارس/ سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر استقرار نظامیان آمریکا در منطقه غرب آسیا تصریح کرد که واشنگتن باید از تشدید تنش‌ها در منطقه خودداری کند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخارووا امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری روسی «ریانووستی» در واکنش به استقرار تجهیزات نظامی ایالات متحده در منطقه غرب آسیا به بهانه جلوگیری از گسترش تنش‌ها، خواستار خودداری واشنگتن از اقداماتی شد که به تشدید اوضاع در غرب آسیا منجر می‌شود.پیش از این، برخی رسانه‌های گزار کردند که ایالات متحده نظامیان خود را در منطقه غرب آسیا مستقر کرده و برای هرموقعیت غیرقابل پیش‌بینی آماده است.

زاخارووا در این خصوص گفت «به نوبه خود، به طور فعال و منسجم از خط مشی لزوم خودداری از اقداماتی که اوضاع نظامی-سیاسی را در خاورمیانه تشدید می‌کند، حمایت می‌کنیم».

وی ادامه داد «ما همه طرف‌های ذی‌نفع را تشویق می‌کنیم تا رویکردی مسئولانه برای جلوگیری از گسترش بیشتر خشونت‌ها که پیامدهای خطرناکی برای امنیت منطقه و جهان دارد، خودداری کنند».واکنش مسکو در حالی مطرح شده است که سخنگوی پنتاگون تصریح کرد که فرماندهی مرکزی ایالات متحده به نظارت بر اوضاع در غرب آسیا ادامه می‌دهد و «نیروهای دریایی و هوایی ما برای حمایت از دفاع از اسرائیل و حفاظت از نیروها و دارایی‌های آمریکا در منطقه مستقر هستند».

آمریکا اخیرا تجهیزات نظامی زیادی به سمت منطقه خاورمیانه گسیل داشته و همین مسئله باعث شده که کارشناسان و تحلیلگران به این نتیجه برسند که آمریکایی‌ها قصد خروج از این منطقه را ندارند و به هر قیمتی، به حمایت از اسرائیل ادامه خواهند داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره