نماد آخرین خبر

ناکارآمدی ساخت اسلکه موقت کمک‌رسانی به غزه به دستور بایدن

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ناکارآمدی ساخت اسلکه موقت کمک‌رسانی به غزه به دستور بایدن

ایرنا/ سازمان توسعه بین المللی آمریکا (یو اس اید) گزارش داد، به‌رغم هشدار مقامات آمریکایی درباره استفاده از اسکله موقت برای کمک‌رسانی به غزه، جو بایدن دستور ساخت اسکله موقتی را داد که کارامدی چندانی نداشت. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: مقامات داخلی در آمریکا هشدار داده بودند که ساخت اسکله موقت باعث انحراف از تلاش های دیپلماتیک برای وادار کردن رژیم اسرائیل به رفع محدودیت های ارسال کمک های زمینی به غزه می شود.

بازرس کل آژانس توسعه بین المللی آمریکا در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد به بی توجهی بایدن به هشدارها درباره ساخت این اسکله پرداخت و گفت: چندین مقام این آژانس کمک رسانی آمریکا درباره استفاده از این اسکله شناور ابراز نگرانی کرده بودند زیرا ساخت این اسکله مانع تلاش ها برای وادار کردن اسرائیل برای رفع محدویت های زمینی ارسال کمک ها می شد.

بر اساس این گزارش، مقامات یو اس اید هشدار دادند که ساخت این اسکله موسوم به «سامانه لجستیکی مشترک فراساحلی» مانع تلاش های این آژانس برای بازگشایی گذرگاه های زمینی بین سرزمین های اشغالی و مصر می شود که به نظر می رسید راه های موثری برای انتقال کمک ها به غزه هستند.

بایدن ماه مارس (اسفند) گذشته در سخنرانی وضعیت اتحادیه خود دستور ساخت این اسکله شناور را دارد. این دستور بعد از شکست تلاش های دیپلماتیک برای متقاعد کردن رژیم اسرائیل برای لغو محدودیت های کمک های بشردوستانه به غزه از طریق مرزها صادر شد.

این آژانس آمریکایی اعلام کرد این اسکله فقط برای ۲۰ روز از ۹۰ روز برنامه ریزی شده کار کرد و نتوانست اهداف دولت آمریکا برای کمک رسانی به ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه در یک ماه یا ۱.۵ میلیون نفر در سه ماه را تامین کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره